måndag 13 december 2010

Lussefirande på dagis

Vår lille stjärngosse idag på morgonen på dagis. De skulle vara utomhus och lussa så det var till att köpa STOR storlek på stjärngosselinnet för att få plats med termobrallor och jackan under. 128 närmare bestämt. Det var ändå lite trångt men väldans långt nertill så pappa satte på honom hans bälte i midjan. Lilla fisen! Han sjöng och kunde alla låtarna. Jag fick tårar i ögonen när jag såg honom komma där i tåget. Dagiset ligger precis vid vattnet och med snön och mörkret var det magiskt!! De hade tänt ljuslyktor lite varstans på gården. Det var iskallt att stå där och mina händer var som is men i mitt hjärta var det varmare än någonsin. Vår lille duktiga kille. Vår prins!!!
Jag har ju jobbat hela helgen (därav det taskiga bloggandet senare dagarna) och gick av idag på morgonen och det är så jäkla skönt när helgen är över. Jag gick tidigare fr jobbet för att kunna hjälpa Sebbe att förbereda Nutti inför lussetåget. Kompade ut och gick hem. Vi åkte bussen till dagis och jag trodde att det kanske kunde bli lite jobbigt att få Nutti att gå med på att ha lussekläderna på sej men det gick som smort. Inga problem. Vi har ju tränat o övar mycket hemma på alla sångerna så han var väl förberedd det lilla skrotet :) Vi åkte alla tre till dagis och pappa fick hela tiden rätta till stjärngossestruten på liten. Vi fotade massor och efter tåget så bjöds det på lussefika inomhsu på resp avdelning som barnen bakat. Det var det bästa lussefirandet jag varit med om. Lilla grynet, du var så duktig och vi är så stolta att just DU är vår son...

Den här lilla ljuslyktan köpte jag härom dagen i en butik nära där jag bor. Vet inte varför det blir så suddiga bilder men Iphone är ju inte direkt känt för sin bra kamera, så ni får hålla till godo med detta :=)

Satte upp lite julbelysning i fönstret. Bilden gör det ingen rättvisa men det är grymt snyggt och ger en mysig feeling. Jättenöjd


1 kommentar:

  1. Åhh Vad MYSIGT ni har det,, SÅÅ MYSIGT O vilken MYSIIIIIG liten kille,, o så FIN han äääär.. Han o Alex är väldigt lika.. Kärlek från mig till dig.. PÖSS♥

    SvaraRadera