torsdag 14 april 2011

ALEXANDER 4 ÅR!

Uppvaktning på morgonen med paket, sång och muffins :)Alexander gör tårtan


Så här fin blev den!!



Bakverket av Alexander




Pappa hjälper Alexander med fler paket på kvällen



Nu ska ljusen sättas i



4 ljus, lite på sned




Alexander blåser ut sina ljus



Igår fyllde vår fina fina fina FINASTE unge på hela jorden år. 4 år...Älsklingen!!! Jag jobbade natten till igår men gick tidigare för att kunna vara hemma och sjunga för Alexander på morgonen. Jag fick vänta ett tag på tåget på vägen hem och så kör sen bussschauffören ifrån mej. Det är verkligen bara jag som ska med bussen och han bara stänger dörrarna rakt framför ögonen på mej och sen ska han fixa till sin stol, ställa in radion eller nåt och det tar ca 30 sek och sen kör han. Han kunde ju bara tryckt på en knapp så jag kunde få hoppa in. Det går ju inte så många bussar så tidigt på morgonen. Jag kände hur jag fick gråten i halsen för det var lite bråttom hem för att jag skulle vara där när Alexander skulle vakna. Hade fan kunnat smälla till gubbjäveln rakt i ansiktet! Jag hade ju bråttom hem till mitt barns födelsedag. Jävla idiot! Inte för att han kunde veta det men jag var på pricken i tid och han körde ju inte ens direkt. Jag tog tväris och sen mötte jag honom vid en annan station när han var på väg tillbaka. Jag gick precis utanför bussen och han såg mej och jag hånlog o skakade på huvdet åt honom och han vände genast bort sitt skäggiga jävla tryne! Förstår att de har en tid att passa men han åkte intre direkt. Det var det jag störde mej på. Men nu ska jag inte ägna den gubben mer energi.




Jag kom hem och vi sjöng och gav en del av paketen. Alexander skulle ju till dagis så vi tänkte att det skulle vara svårt att få med honom till dagis om han hade för mycket nytt att sysselsätta sej med. Han var så nöjd och han blir alltid så glad för ALLT han får. Till precis allt sa han: "ÅHHHH VA FIIIIIIN!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ".


Lilla gubben! Kändes så varmt i hjärtat.




Det var jag som lämnade Alexander igår på dagis. Det brukar ju alltid vara pappa som lämnar de morgnar som jag jobbat men idag stannade vi hemma ett tag och så gick han o jag dit vid 9-tiden. Jag gick sen hem o la mej o sov. Hämtade honom sen och vi hämtade ut paket på posten och sen hem o duka fint med min mormors vita linneduk vid matsalsbordet. Blåste upp ballonger som vi satte på ytterdörren samt över allt inne i lägehenten. Serpentiner (haha heter det så eller??) hade vi också som vi dekorerade med. Vi blev så nödja. Sen kom faster Hanna och sen kom pappa hem fr jobbet. Det blev tacos till middag och sen tårta och sen ännu mer paket. Han fick så mycket fint!!!! Tack ska ni ha alla som skickat paket, kort och hört av sej på ett eller annat sätt! Såg på Facebook att jättemånga grattat Alexander. Så rörd jag blir! Om ni undrar varför han har sin alldels för urvuxna tomtedräkt på sej är för att han älskar att han den på sej när han kommer hem fr dagis. Den åker på direkt och den är SÅÅÅ lite men han vill inte ha nån annan än den :)




Under gårdagen så tänkte jag väldigt mycket på dagen då Alexander kom. Det var en pärs...37 tim värkar, varav 1 timmes KRYSTVÄRKAR. Det var jäkla kämpigt! Trodde dock att jag skulle slitas itu och dö där på direkten flera gånger under den timmen. Helt ärligt! Jag var så slut av alla "lättare" värkar innan jag skulle krysta att jag inte hade ork. De värkar jag hade innan krystvärkarna var inte i närheten av den sista timmens, DET var värkar kan jag säga. Nu talkar jag bara om hur JAG hade det. Tog aldrig någon smärtlinding förutom lusgas så ni förstår att det gjorde ont som fan! Han kom ju även 1 månad för tidigt helt oförberett. Mycket av den dagen kom åter till mej igår. Jag log när jag tänkte hur de la honom på bröstet och jag minns att det första jag regaerade på, det ALLRA första jag la märke till var att han har likadana tår som jag...Det var det förrsta jag noterade av allt. Vi glömde typ kolla vilket kön det var :) Vi bara låg där alla tre i säkert en halv minut innan vi tittade efter :) Det var Sebbe och jag mot världen!!




Det var en så himla trevlig födelsedag och den 4-åriga prinsen somnade som en stock kl 21. Nöjd och ett år äldre....


Nu är det Sebbe, Alexander och jag mot världen....




VI ÄLSKAR DEJ GRÄNSLÖST ALEXANDER!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar