söndag 24 april 2011

Påskafton och kärlekens slott

Jag vaknade kl 11.15, sååå skönt! Vid det laget hade Sanna dragit in till stan, sebbe ner till farmor o nutti på kollot och Simon till stan på ditt håll. Jag gick oxå in till stan och sen på eftermiddagen kom pappa o Anita till kollot. Då va alla tillbaka från stan. Simon o sanna hämtade upp mej och vi åkte till kollot i förberedde middagen. Svärmor e så underbar! Hon djäknar till med värsta middagen och jag är då glad att pappa o Anita oxå kunde vara där med oss. Sen drog Sanna i Simon in på galen till Söderport och jag i SEB fick skjuts till bion av pappa och Anita när de skulle hem. Vi såg : world invasion som va en av de bästa filmer jag sett!! Efteråt gick vi hand i hand mot slottet och pussades på vår brygga vid sundet. Denne och jag träffades där för första ggr för 14 år sedan. Jag va 17, han 20. Det e nästan exakt på dagen fjorton år sen så vi pussades på vår brygga samt tog kort. Den bryggan blev vi även ihop på 2 veckor senare och sen förlovade vi oss på samma lilla brygga och OM vi gifter oss i framtiden så är det inte så svårt att gissa vart vi kommer gifta oss :)) KÄRLEK!! Sen gick vi hem och åt ben & jerrys som jag köpt tidigare under dagen i ben & Jerry-butiken vid Larmtorget. Men den va inte alls bra den där glassen. Det kändes dom om den tinats om, den va isig och kaksnetwn och browniebitarna va smuliga. Fy skäms för den butiken! Trodde att det skulle vara bra där med tanke på att det va en b&j-butik. Där hade jag fel! Finns tydligen en b&j-butik på sergelgatsn i Sthlm. Blir till att besöka den!

Sen myste vi i soffan. Sebbe somnade tidigt och jag att dom vanligt uppe och nattugglade. Somnade i soffan och blev väckt av Simon som täppte till min näsa så jag ryckte till o vaknade. Sebbe och jag har sovrummet i svärmors lgh och Sanna o Simon bäddsoffan i tv-rummet där jag somnat medans jag tittade på Zorro, den maskerade hämnaren. Pratade en stund med Simon o Sanna medans de poppade popcorn. De hade haft en kul kväll och va glada i hågen mesans jag gick in till sebbe o la mej i läste lite bloggar och sen somnade jag nöjt. Då va klockan 03.00 prick:)
Efter middagen tidigare på kvällen så hade Gudrun gömt paket till Nutti, sebbe, mej, Sanna och Simon som vi fick leta efter. Jättetrevligt! Jag fick ett par jättesnygga örhängen och ett matchande armband. Nutti fick påsnörd som han letade efter av morfar och Anita. Vi hade oxå köpt ett ägg och sebbe gömde äggen i ett träd och gjorde en karta som Nutti fick använda. Bilder kommer när jag e hemma då jag nu skriver från iphone. Jag skriver om dagen som varit idag imorgon för jag är helt slut i mins fingrar nu av allt touchande och mitt lillfinger som står rakt ut när jag skriver är helt utan känsel:) Kram på er!


Bilder kommer den den här dagen med!
Kramis!

2 kommentarer:

  1. Heja Simon! Fram för mer nästäppa :-)

    SvaraRadera
  2. Åh vad romantiskt! Johan och jag förlovade ju oss också vid Kalmar slott. Men då ösregnade det och vi hade Alice i babyskyddet så det hela var gjort på en minut haha...Men det gick ju bra ändå :-). Puss på dig fina Linda. Önskar jag kunde vara i Kalmar med dig! Kanske i sommar?!

    SvaraRadera