lördag 9 april 2011

Vagn och busdag

Sebbe ska styla på Alexanders sparkcykel Mina finaste i hela universum
Idag så fick jag sovmorgon. Inget ovanligt på helgerna men det var skönt och det tackar vi för! När jag hade stigit upp så var killarna ute och sparkade fotboll och sen gick de på promenad i "skogen". Vet inte om man kan kalla det skog men där finns lite mossa och träd iallafall :) I Stockholm (där VI bor) är vi inte så vana vid skog. Det är skillnad fr där farfar o Maggie bor. DÄR talar vi djup skog. Tyst som tusan! Jag reagerar alkltid på hur tyst det är där. Det är heller inte något som vi är vana vid. Det är aldrig riktigt tyst här. Bussarna går dygnet runt, folk på väg hem på dygnets alla timmar. Bilar, ståhej och allt möjligt. Men det var ju inte det jag sklulle snöa in mej på nu.


Sen kom de hem och vi åt lunch. Sen sov Alexander ca 30 min och jag väckte honom för vi skulle köpa en vagn som jag sett på Blocket. Vi åkte dit och sen fick han en sparkcykel (som de stora grabbarna har). Sen handlade vi lite mat och glass. Jag sa att han får välja mellan lördagsgodis och glass (det har blivit lite mycket onyttigheter på sista tiden) så han valde glass. Hörde inget tjat sen om godis. Han vet vad som gäller. Sen åt vi middag och sen handla lite gottemys inför kvällen.


Nu efter en hel kväll med bus i sängen för hela familjen så somnade han utmattad men nöjd. Jag o Sebbe ska kolla på film på datorn i sängen och äta Ben & Jerrys med lite snacks också. Mysigt!


Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll!


KRAMISAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar