tisdag 26 april 2011

Påskdagen på Öland

Middag hos mamma och Kjell på Öland i stuganMormor ch Nutti myser i solen


Nutti hoppar på Öland



Vi åkte till mamma och Kjell på Öland på påskdagen och var där hela eftermiddagen och kvällen. Det var jättefint väder och vi var ute hela tiden. Åt gott och sen promenerade vi ner till havet. Havet....vad underbart! Så många ggr man har badat i Kalmar sund...Vi var väldigt mycket på Möllstorp när vi var små. Älskar Öland!



Det var en jättetrevlig dag på Öland. Sen åkte vi med Nutti till farmor på kollot och sen åkte Sebbe och jag vidare till hennes lägenhet där vi skulle sova. Vi låg o myste i soffan bara vi två. Underbart! Sen gick jag ut på en powerwalk. Gick förbi pappas lägenhet och sa åt honom att gå ut på balkongen för jag stid nedanför. Han tycker inte om att jag är ute och går på kvällarna i "skummet" som han kallar det :) Jag gick ganska länge och det var skönt! Köpte en latte på Seven Eleven och sen gick jag tillbaka och myste med min darling. Vi la oss ganska sent för vi låg båda och läste innan vi släckte lampan.

När jag gick min lååånga powerwalk så gick jag ner till vattnet och där tänkte jag på min morfar...snart är det 5 år sen han lämnade oss. Jag satt där vid det spegelblanka vattnet och berättade för morfar om allt bus Alexander pysslar med och såklart sa jag att jag saknade honom varje varje varje dag! Det var en fin stund och jag kände mej så nära honom. Vi hann inte åka till mormors grav men det får bli till sommaren. De finns ju båda nära mej hela tiden iallafall och jag tänker på dem båda varja dag...Fina änglar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar