tisdag 19 april 2011

pastasås och 40%grädde och en hel massa powerwalks

Min blandning Med grädde




Igår så somnade jag till slut och sov gott ända tills klockan ringde 15.30 då det var dags att gå o hämta lillenman på dagis. Vi kom hem o åt sen middag. Lagade en pastasås med bacon som huvudingrediens och spaghetti till det. Sebbe tyckte att det var mums när han kom hem. Vi hade en skön kväll hemma och tog det lugnt. Alexander la sej vid 20.30-tiden och sen ägnade jag o Sebbe oss åt soffhäng och jag fick fotmassage. Lovely! Jag var rejält sugen på en Ben & Jerrys Half baked och var på väg att gå o köpa det men hejdade mej och gick och tog en powerwalk istället!! DET ÄR FAN INTE ILLA! Jag har gått ner 2 kg nu sen i måndags. Men det kanske inte är så konstigt med tanke på att jag powerwalkat både till och från jobbet, så det blir två ggr per dag förutom i onsdags då lillen fyllde år. Jag tror jag ska ha en vilodag idag men får jag lust så tar jag en walk ikväll igen. För imon så kommer jag att gå till jobbet och sen hem på tors morgon och sen går jag senare på kvällen till jobbet igen och sen hem igen på fredag. Det blir bra med träning. Och det känns riktigt skönt att gå till jobbet för då har man ett mål och jag tänker inte ens på att jag faktiskt powerwalkar utan jag "tar mej till jobbet". Situpsen då? Jorå, jag kör 50 st per kväll fortf. Det e jättejobbigt men nu har jag redan märkt att midjan blivit mindre så då blir jag taggad. Som jag tjatar om då och då så är min kropp och jag helt med det klara vad det är vi eftersträvar :) Vi är på samma spår och det e skönt när man märker skillnad så fort.


Maten då?`Äta måste man ju. Jag äter i stort sett allt jag vill. Fast inte godis och chips och sånt. Latte dricker jag hur mycket som helst, likaså coca cola zero. Men det sistnämnda blir man inte tjock av så det är bara att häva i sej. Det är ju onyttigt på andra sätt men inte blir man tjock av det iallafall. Jag har 40% grädde i maten om jag ska laga mat med grädde i. Jag äter inte fullkornspasta (för det är det äckligaste som finns). Jag rör mej ofta och då kan jag äta i stort sett vad jag vill och ändå gå ner i vikt. När jag unnar mej så blir det B & J och då skrapar jag botten kan jag säga. När man ska unna sej så ska man äta det man vill.


Nu ska jag ta hand om tvätten och sätta på diskmaskinen och sen ska jag bara slappa. Är min enda lediga dag idag och sen kör jag på igen imon natt.


Ha en fin vårdag med mycket sol på näsan. Vi hörs senare!


KRAMAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar