måndag 11 april 2011

Sneakers och familjedag

Varsin latte på Seven Eleven (som har jättegod latte) och vi är redo för vidare aktiviter på lekplatsen vid Tantolunden där vi spendera x anatl timmar Pappa och Nutti på seven vid Hornstull Pappa på donken. Ser sur ut men det var han inte :) Linbanan var en klar favvo för grynet
Sån här gungade jag o min lillebror på när vi var o hälsade på hos morfar i Kalmar som små...nostalgiskt..
Sen prova skor till fisen. Pappa kan sånt där han. Jag stod och fotade gullisarna och inflikade med lite kommentarer
Dessa pjuks blev det. Retro kornblå Adidas o mocca-material. Vi köpte till såna där skruvade snören till så kan han ta på dem själv.

Fast jag ville att han skulle ha dessa...som mamma har.. :) Röda Converse med kardborre!!! Perfekt!
....och dessa. De här kanske är lite väl overkill för en 4-åring med Lacoste, men grymt fina. Pappa hade ett par likadana så det skulle vara coolt att ha samma. Jag ville att han skulle ha de här men Sebbe tyckte att sulan var så tunn för Alexander. Han behövde ett par stadiga sneakers. Jag tycker att de är jättefina! Vill själv ha ett par såna, fast kanske svarta då. Eller vitt är ju snygg så länge det e vitt vill säga...och på mej blir det nog snarare lite grådaskigt efter ett tag :)
Vi gick iväg tidigt i söndags. Vi promenerade till tanto och köpte med oss Latte på Seven Eleven. Sen gick vi ut i solen och njöt av linbanan, gungorna, klätterställningarna och hade det så jävla mysigt! Det var varmt i solen och mycket folk var ute. Jag älskar detta, när folk börjar lämna sina hem och komma ut för att få lite sol på näsan. Alla verkar så glada att det nu äntligen blivit varmare, efter denna bistra vargavinter. Vi hängde på lekplatsen länge och sen gick vi o kollade på en cykel till pappa men han hittade ingen som han vill köpa så vi gick vidare till Mc Donalds för lite lunch och sen till Inter Sport mitt i city och köpte sneakers till Alexander. Efter mycket om och men så blev det ett par kornblå mocca-sneakers. Pappa var helt bestämd på dem så jag fick inte en syl i vädret. Fast han kan sånt han :)


Nu tycker nog några att det e onödigt att köpa märkesskor till så små barn men han är vårt enda barn och om vi vill det så gör vi det :) Detta är ingen ursäkt men jag vet att några kanske tycker att det e märkligt.
Men vi gör som VI vill och ni gör som NI vill. Inget mer med det :)) HIHI


Nu ska jag gå o lägga mej o sova. Är trött då Alexander kom in till mej o Sebbe igår vod 1-tiden och då låg jag o Sebbe och tittade på en film på datorn. Det var bara slutet kvar så vi fortsatte att titta och såklart så piggnade Nutti till. Han var vaken fram till 02 men så somnade vi allihopa. Jag hade planerat att vara uppe sent för jag ska sova nu på dagen då jag jobbar inatt. Går på min jobbperiod. Hjälp! Jag tycker det var igår som jag skrev att jag skulle vara ledig i 2 veckor. Tiden går!


Får se hur mycket jag bloggar nu idag och imon.

Men jag återkommer så fort jag har tid.


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar