onsdag 20 april 2011

Världens finaste påskkärring

Världens sötaste påskkärring

Idag så skulle det vara utklädnad på dagis. Jätteskoj! Jag var dock tveksam till om plutten skulle gå med på att vara påskkärring men jag lyckades! Han var så söt när han gick till jobbet och stolt som en tupp när buss-chauffören uppmärksammade honom. Alexander är galen i bussar och allt med dem. Han sken som en sol. På bussen satt det andra små utklädda sötnosar. Jag tycker sånt här är jätteskoj. Minns så väl när man själv var påskkärring som liten.


En gång när vi just hade flyttat upp till Sthlm så ringde det på dörren i påsktider. Jag öppnade dörren varpå det stod 4 unga killar. Jag skulle tippa på att de var runt 14-15 år. De sa:

-Glad påsk!

-Glad Påsk, svarar jag tillbaka

-Vi behöver inget godis, vi kan ta en tjuga bara

-Men skojar ni eller? Ni är ju inte ens utklädda

-Jävla kärring


Och så går de...


Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta! Så jävla patetiska!!


Inatt jobbar jag och ska sova nu ett par timmar innan jag hämtar Nutti. Kanske skriver mer senare idag om jag hinner :)


KRAM


1 kommentar: