fredag 29 april 2011

Tandläkaren och Findus







Idag på morgonen så cyklade vi (läs Alexander) till dagis medans jag sprang bredvid. Han älskar verkligen att cykla den lille mannen! Jag lämnade in lite mer extrakläder i hans låda, pussade hej då och så sprang jag till bussen för idag var dte minsann dags för TANDLÄKAREN! FUCK! Men det var bara en vanlig undersökning och jag hade bara två små hål som jag ska laga. Nu efteråt så tycker man att det är så skönt att ha det gjort. Veta att det inte kommer bli så stora saker hos Mr Dentist och att man inte får ta halva lönen till att laga bissingar. För det suger rejält! Mina tänder sitter så tätt så det e som förbeställt att det ska bli hål. Men nu känner jag mej lugn. Hon berömde mej för att jag borstar så noga, tackar! Hon sa att hon även mäkte att jag använder tandtråd, tackar, gurglar med superstarka Listerine, tackar!! Ja jag är en duktig patient! Fast Listerine är inte bra tydligen. Det tar visst bort alla de goda bakterierna också. Min vän Cecilia som är tandläkare har sagt att det inte är så bra att ha Listerine och även min tandläkare sa åt mej en gång när jag nämnde att jag sköljde med det. Jag tycker iallafall att det är superskönt! Använder flour eller Listerine 2 ggr per dag. Men med det sistnämnda så dör man ju nästan. Man klarar nätt o jämt 30 sek. men kör oftast med det faktiskt. Busfia! Jag är som ett barn hos tandläkaren. Jag är fett rädd och gråter mycket och ofta. Men kanske för att jag har haft världens otur med mina fina vita tänder. Jorå, de e supervita...men jäkligt ömtåliga. Gula tänder är ofta starkare än vita har de sagt. Ja där ser man. Antingen är man snygg i munnen med tandvärk eller så har man gula tänder och ler med munnen stängd.


Min tandhygienst sa idag: Ohh Linda du är så duktig. Du klarade ju av röntgenbilderna jättebra..och inte kräktes du heller. BRRRAAAA LINDA! Så ni hör ju hur jobbigt jag tycker det är att vara där!


Handlade lite Findus fiskgratäng efteråt och så lite mjölk. För jag är lat! Ja det är jag faktiskt! Idag är jag det iallafall! Jag var ute o powerwalkade igår kväll igen och pratade med Kiril som låg o halvsov och svarade på ungefär 1/3 av det jag sa. Jag sa att han kunde gå o lägga sej istället men han sa att vi kunde prata...och att han kunde lyssna :) Jaja men sen piggnade han till igen och då blev det fart på honom. Kom hem sen och myste ner mej hos Sebbe i soffan. Vi la oss ganska tidigt. Men hur tidigt jag än lägger mej så är jag ändå alltid lika trött när klockan ringer 7.45. Det e märkligt!


Nu ska jag laga lunch (läs stoppa in gratängen i ugnen)


KRAM!

PS! Ikväll är det fredagsmys!!! MYS! Alexanders bästa dag på hela veckan :) Och vår med såklart! Iallafall de fredagar då jag e ledig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar