måndag 18 april 2011

Bad hair day

Min nya mössa som jag fick av min kollega. Tack! Liten egobild, osminkad och i Sebbes alldeles för stora "tenniströja", men så har jau faktiskt precis kommit hem och är lite trött. Får ursäkta mej med sunkisstilen
I lördags hade jag en riktigt jäval dålig hårdag. Inte för att det gjorde så mycket för jag skulle ju ändå bara vara på jobbet hela natten så ingen skulle se mej speciellt mycket. Men jag hade ändå min mössa på mej under rapporten och så min kollega frågade om jag hade en Bad hair day eftersom jag satt med mössa inomhus. Hon sa då att jag kunde få hennes mössa som hon inte ens använt så nästa natt tog hon med den och så hade jag den på väg hem idag. För kan säga att håret är allt annat än vackert just nu. Man kan visst ha den på sommaren också för den är i tunt bomull. Inte för att jag ska satsa på en sommar i mössa men det kan ju vara bra att ha nån gång ibland. Dåliga hårdagar har jag alltför många av.


Idag på morgnen så promenerade jag hem. Det var ingen söndagspromenad direkt utan en powerwalk utan dess like. Jag ville hinna hem till killarna skulle gå men jag missade dem. Jag ringde när jag insåg att jag inte skulle få pussa hej då och frågade om Alexander ville prata med mej men det hade han inte tid med. Lilla busungen! Jag har varit flitig ska ni veta! Jag har powerwalkat 2 ggr per dag hela veckan. Utom i onsdags på Alexanders födelsedag. Situpsen (50 st bara men ändå...) gör mej slut i hela magen. Men det känns skönt efteråt. Jag är ingen gymmänniska utan vill kunna träna när jag vill och utan att behöva åka iväg nånstans. Powerwalk är det bästa för mej, alla kategorier!


Nu känns det riktigt skönt att ha jobbat klart helgen på fre, lör och sön. Det känns mindre kul att gå iväg på fredag kväll men på måndag morgon så känns det som man lätt skulle kunna ta ett par nätter till. Det bara rullar på. Helgen gick jättefort faktiskt. Kanske för att man är piggare och på finfint humör nu när det är ganska så mycket varmare ute. Iallafall så blir jag väldigt påverkad av vädret.


Sen jag kom hem så har jag styrt och ställt med saker som jag inte alls borde göra. Jag borde sova vid det här laget men har ingen lust att sova bort hela dagen men det måste jag ju tyvärr. Jag har bytt gardiner i sovrummet, gröna är de nu med lite blommor på samt bäddat med gröna lakan och satt in gröna krukor. Väldans grönt. Får väl se hur länge det e kvar innan jag kör med favvon VITT VITT VITT. Men det kan ju vara roligt med lite färg nu när det är vår ute. Det får vara kvar tills efter påsk om inte Sebbe byter tillbaka innan. Han är lika galen som mej i vitt, kanske därför som vi har ett vitt hem :)


Har duschat av alla gröna växter i badkaret, fixat och donat och NU MÅSTE JAG LOGGA UT!!!


Ha en fin dag, skriver mer ikväll. KRAM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar