torsdag 28 april 2011

Kunde inte låta bli

När man går in o surfar på Ben & Jerrys sidor på nätet, ja då har man inte mycket att göra om dagarna :) Men jag e långledig och då gör jag bara allt som jag själv vill. Jag får min beskärda del av arbete jag med ska ni veta. Det finns ju en anledning till att man har 10 nätters ledighet. Här hittade jag en lite guide iallafall. Hoppas ni testar B&J nån gång. Ni kommer inte att ångra er! Släng dej i väggen GB. Fast GB e nostalgi det också förstås :) Har kopierat listan från Ben & Jerry




De glassorter som nu finns på den svenska marknaden är följande: (fast detta stämmer inte riktigt. Vet inte hur uppdaterad sidan är för jag har testat Coconut Almond Fudge Chip och enligt listan står det att den bra finns på kulglass. Likaså en smak med jordnötter som inte ens finns med här har jag ätit, fast den var på pinne i och för sej. Viss sorter säljs som kulglass, vissa på pinne har jag sett. Det finns även miniförpackningar på Pressbyrån som kostar 27 kr. Inte så dyrt med tanke på att en Magnum går på runt 20-lappen. De som är markerade med grön har jag mumsat i mej med god aptit. Den röda är favvon alla kategorier. Oh my vilket meningslöst inlägg haha men hade bara lust :)



Baked Alaska - Vaniljglass med isbjörnar av vit choklad och virvlar av marshmallow-creme



Caramel Chew Chew - Kolaglass med kolasås och chokladöverdragna kolabitar



Cherry Garcia - Körsbärsglass med mörk choklad och körsbär



Chocolate Fudge Brownie - Chokladglass med kladdiga browniebitar



Chocolate Macadamia - Choklad- och vaniljglass med chokladdoppade macadamianötter



Chunky Monkey - Rättvisemärkt bananglass med mörk choklad och valnötter



Cookie Dough - Vaniljglass med choklad bitar och kak-deg



Fairly Nuts - Karamellglass med bitar av kanderade nötter och kolasås (nyhet under 2010)



Half Baked - Vanilj- och chokladglass fylld med browniebitar och kakdeg Favvisen hos mej och Sebbe



New York Super Fudge Chunk - Chokladglass med vit och mörk choklad, valnötter, pekannötter och chokladöverdragna mandlar



Strawberry Cheesecake - Jordgubbs-cheesecakeglass med jordgubbar och en virvel av krossade kakor (hette tidigare Peace of Cake)



Phish food - Chokladglass med marshmallows, kolasås och chokladfiskar



Vanilla Toffe Crunch - Rättvisemärkt vaniljglass med chokladöverdragen knäck



Jamaican Me Crazy - Sorbet med ananas och passionsfrukt



Mango Berry Swirl - Sorbet med mango och blandade bär
Som kulglass i glassbarerna på Liseberg och i Malmö, Linköping, Norrköping, Kalmar och Stockholm finns även:



Lemony
Mint Chocolate Chunks
Vanilla Caramel Fudge
Vanilla
Coffee, Coffee BuzzBuzzBuzz!



Tidigare fanns även dessa sorter, men de har nu utgått:



Bohemian Raspberry - Vaniljglass med browniebitar och hallonsås



Cheesecake Brownie - Cheesecakeglass med cheesecake-browniebitar (hette tidigare ONE Cheesecake Brownie)



Chocolate Therapy - Chokladglass med chokladkakor och virvlar av chokladpuddingglass



Dublin Mudslide - Irish Creamglass med kaffekolasås och chokladkex



The Vermonster - Lönnsirapglass med kolasås och pekannötter



Fossil Fuel - Vaniljglass med chokladkaksbitar, chokladdinosaurier och virvlar av chokladfudge



Som kulglass i glassbarerna:



American Dream - Vaniljglass med amerikanska fudgetäckta våffelbitar med karamellsås



Berry Berry Extraordinary



Berry N'Ice



Coconut Almond Fudge Chip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar