tisdag 12 april 2011

GRATTIS PAPPA/MORFAR/SVÄRFAR och FARFAR

Världens finaste De inbjudningskorten som vi inte delade ut igår för jag mötte aldrig dessa föräldrar, så får göra det idag. Jag vill inte visa namnen så därför blev det så här men ni ser ju på ett ungefär hur korten ser ut. Fick jättemycket beröm för dem. Jag och Alexander sträckte på oss, Stolta som tuppar :) Fast vi tycker ju båda om att pyssla så detta var bara extra kul. Jag köper nästan aldrig kort, vare sej det är inbjudningskort eller julkort. Vykort skickar jag ju naturligtvis inte egenscrappade haha
Just hemkommen från jobbarnatten. Igår efter dagislämningen så powerwalkade jag i 1,5 timme. Tänkte få bort alla Ben & jerrys från låren. Det var skönt att gå och jag kände hur det pirrade i benen när jag kom hem. Sen fixade jag liote lunch och sen la jag mej viod 12.30 och somnade ganska omgående. Sov i 3,5 timme och ändå var jag trött inatt :) Men det gick bra. Det är superviktigt att sova ordentligt innan ett nattpass. Även att det är det första passet. Jag har insett det nu. Det är så stor skillnad. Fast när jag går av ett pass och är ledig natten efter så behöver jag inte sova.


Men iallafall...jag powerwalkade till jobbet igår kväll också. Tog ca 40 min. Jag var kanske inte så jättefräsch när jag kom men det är liksom ingen som behöver vara i närheten och jag svettas väldigt lite så det märktes nog inte. Idag på morgon gick jag hem från jobbet också. Underbart skönt! På detta sättet kan jag aldrig ursäkta mina uteblivna powerwalks på att jag jobbar. Detta är perfekt vardagsmotion. Nu är dte ju inte så att jag kommer gå morgon och kväll VARJE dag men det är skönt att kunna göra det även när man jobbar. Så varför inte gå till och från jobbet likaväl som att sitta på t-banan och fläska :=)


Jag fick gå tidigare igår för att vara säker på att inte komma försent. Jag klockade när jag gick hemifrån och nu vet jag exakt hur lång tid det tar. Jag hann precis hem och pussa på mina killar innan de for iväg för dagis och jobb. Jag o Nutti ringde till morfar som fyller år idag! MIN FINA LILLA PAPPA! Han fick en present som jag överlämnade när vi var nere i Kalmar sist så den hade han öppnat. Det var en stor bok om Andra Världskriget. Han blev så glad och ännu gladare när en liten Alexander sjöng för honom idag på morgonen. Fast Alexander pratade mest om sin egen födelsedag som är imorgon. Tänk va, 4 år....sötnosen!!!!!!


Nu ska jag gå o sova. Är pigg just nu så det gäller att lägga sej innan man börjar styra med en massa saker. Vi har delat ut inbjudningskort på dagis till Alexanders barnkalas som äger rum i en lokal som vi hyrt den 1 maj. Jätteskojigt! Det blir ca 15 barn som vi bjudit samt de föräldrar som vill stanna.


Nu måste jag logga ut o sussa. Hoppas ni får en fin dag idag. Det var kyligt ute minsann idag. Jag frös innan jag hann få upp flåset.


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar