måndag 29 augusti 2011

Andra inlägget, hangover ggr tusen

Igår storhandlade vi. Det blev massor och det tog lite tid men Sasha var så duktig hela tiden. Innan handlingen så var Sebbe filmsugen så vi hyrde en film som hette Limitless. En bra film som vi myste i soffan till när Alexander lagt sejOgräddade


Klara



Sebbe noterade att ett av hallonen formats till ett hjärta och ropade på mej och sa att jag kunde fota det till bloggen, så varsågoda, här är det :)


Igår var jag riktigt seg. Jag brukar inte få någon baksmälla men den här gången fick jag väl för alla andra gånger jag mått som en prinsessa dagen efter. Jag var inte kaxig igår ska ni veta! Men storhandlingen gick bra även om man inte direkt var på humör för det så känns det skönt att ha välfyllda skåp. Vi gjorde inte mycket igår. Satt och lekte med Sashas tågbana, pysslade, kollade på TV (Bullerbyn) mm. Jag kände att jag bara blev segare av att inte göra nåt så och plutten o jag satte igång att baka hallon/blåbärsmuffins. Det passade perfekt för pappa hade just åkt o tränat så vi bakade på så gott det gick medans ägg och smet for över hela köket och när de var klara så stektes det pannkakor som vi serverade pappa med när han kom hem och han blev mycket mycket glad för att vi bakat hans favvomuffins. Vi hade även i kokosflingor i smeten. Det var jättegott! Det är mammas recept. Han sa att han funderat på att baka såna muffins senare på kvällen. Bra att jag o pluttis är steget före! Jag åt inte en enda muffin faktiskt. Smakade en tugga av Sashas men inte mer. De andra åt iallafall :)


Kollade på Vad blir det för mat och sen Leila i Frankrike. Senare var det Det vilda Ryssland som Sebbe och jag brukar titta på. Vi älskar naturprogram! Funderade fram o tillbaka på om jag skulle ge mej ut på en powerwalk men efter lite råd från Sebbe som tyckte att jag gott kunde vara värd att vila från walken idag så blev jag hemma med en Ben & Jerrys i knät haha.

En skön o soft söndag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar