fredag 5 augusti 2011

Reser hem till bästa Stockholm

Ja det är ju roligare att skrivs om dagens händelser än att uppdatera gamla saker så jag ska ta det lite kortfattat. Som sagt va så hade vi det jättemysigt med Hanna o Brian och på söndagen åkte vi o hämtade nutti hos mormor o Kjell. Sen åkte vi ut till farfar och hade det jättetrevligt. Åt underbar mat och drack gott vin. Vi sov där och på morgonen efter så åkte vi in med farfar till Kalmar och fikade. Farfar har espressomaskin så han fixade såklart latte till mej redan när vi kom dit. Jag stannade kvar i Kalmar medans killarna åkte till aka hem till farfar. Alexander fick köra traktor och sitta på gräshoppors salinen med sin farfar o det va mycket uppskattat. Jag åkte med svärmor o sväggan på loppisrunda. Helt suveränt! Vi shoppade en hel del! Det va verkligen jättemysigt att hänga vi 3. Sen på kvällen lämnade SEB nutti till mej o vi mötte upp morfar o Anita i stan för middag på restaurang. Sebbe, Buffy o svärfar Kjell gick o tittade på fotboll på Guldfågeln Arena i Kalmar. Dagen efter va det dags för hemfärd till Stockholm. Sanna åkte med oss till Sthlm för hon skulle hälsa på några vänner här. Buffy skulle till Malmö igen och så va alla borta fr Kalmar. Poff! Resan hem gick bra! Sanna satt bak med Nutti och han va mycket duktig hela tiden. Vi stannade o käkade pp vägen. Det va skönt att komma hem. Jag började tvätta upp all tvätt och redan innan vi åkte ber så hade jag städat lgh från golv till tak, så det va skönt att komna hem. Verkligen!
Borta bra men hemma bäst! Vi har haft en underbar vistelse i Kalmar och på Öland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar