onsdag 10 augusti 2011

La Cucaracha

Den underbart goda maten! Mina prinsar



Jag och kusin Angelika





Jag och kusin Tessan



Igår var jag och Alexander först och träffade Jonna och Lova. Vi möttes upp i Skrapan vid Medis och tog en fika. Sen när vädret klarnat upp lite så gick vi till Björns Trädgård och barnen lekte på lekplatsen där. Det var jättetrevligt och väldigt länge sen jag o Jonna träffades. För er som inte vet vem Jonna är så är det Lovas mamma.



Sen åkte jag o Alexander hem en sväng och softade med Sebbe. Sen vid 18-tiden skulle vi iväg på middag med min kusiner Angelika och Tessan samt deras familjer. Vi möttes upp vid Medis på Söder och så gick vi till La Cucaracha och åt Tapas. Så otroligt gott! Jag beställde 3 rätter, stekta räkor i vitlök, vitlöksbröd med nån ost samt musslor i vitt vin. Det var smaskens kan jag säga! Till det rött vin. Alexander åt friterad poatis och nån ost och vitlöksbröd och Sebbe valde 3 olika skaldjursrätter och till det rött vin. Det var så himla mysigt att träffa dem!! Och alldeles för länge sedan! Tessan bor här uppe i Sthlm och Angelika bor i Nybro. Så Angelika var här uppe o bodde hos henne. Vi satt och pratade och skrattade och hade det jättemysigt! Angelikas son H och Alexander fattade genast tycke för varandra. Han är ett par år äldre men de busade hej vilt! Efter middagen åkte vi hem och Alexander somnade ganska snart efter att vi kommit hem. Inte så konstigt med tanke på att vi var hemma vid 22.15. Senare på kvällen så kollade jag o Sebbe på lite tv-serier och vi uppe ganska sent. Jag kunde koppla av då jag vet att jag är garanterad sovmorgon.


Jag e så nöjd med kvällen och så glad att få återse mina fina kusiner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar