lördag 6 augusti 2011

PRIDE & KUNGSTRÄDGÅRDEN

My outfit. Blåblommig hög kjol, vitt linne och en vit kofta. Och så finfina Con såklart!

Den här bilden togs inne på området, varför den kom så långt upp? That I dont know :)
BÄSTA!






Fredrik och Kiril i kön, i den gassande solen Väntan kan vara lång, därför är det bra att de delade ut fina regnbågssolfjädrar




Fredrik, Henrik och Kiril





Mitt på området, Fredrik, Henrik och Kiril




Utanför tältet där vi blev fotade





I torsdags kväll mötte jag upp Kiril vid Åhléns i city kl 17.30. Det var så mycket folk ute. Jag hade med mej vin och Kiril gick till Systemet och så vandrade vi mot Kungsträdgården som detta år var centrum för Prideveckan. Vi mötte sen upp Fredrik och satt med miljoner andra utanför parken och drack vin i solen. Vi var osäkra på hur många som skulle komma in i parken med tanke på att inträder var fritt. De släpper inte in hur många som helst. Fredrik kollade kön vid 18-tiden och då var det typ ingen kö alls. Men efter ca 10-15 min så gick vi och ställde oss och då var det smockfullt. Och överallt hördes att det var slut på insläppet för tillfället. Bara de med guldband skulle få komma in, annars skulle man betal inträde på 1000 (!?) spänn. Men vi var smart som stid kvar i kön för efter ca 30 min så kom vi in. Då hade kön hunnit ringla sej nästan ända ner till kajen. Och det är en jäkla lång kö ska ni veta! Vi blev ju superglada som kom in! Nästan direkt när vi kommit in och skulle leta upp en bar så möter vi Kirils kompis Henrik. Jättetrevlig kille. Han är sen med oss hela tiden och han va en kul prick. Vi köper dricka, jag vin, de andra öl. Köpte två glas direkt för att slippa stå i kön hela tiden. Det gjorde de andra med. Vi satte oss och pratade och drack och hade det super! Sen var det uppträdande med schlager och allt var det innebar. Pernilla Whalgren, Kicki Danielsson, Jenny Silfver mm. Vi intog snabbt en plats och dansade gärnet under bar himmel. Jag såg typ inget förutom på bildskärmen men så länge musiken dånade så varjag nöjd. Vi köpte mer vin och sen kom Kirils andra vänner dit. De pratade ryska (2 av dem och en svenska) så jag fattade noll men de var trevliga. Har träffat en av dem tidigare ett par ggr. Fredriks kompisar kom också dit så vi var flera stycken. Vi dansade och dansade. Sen var det dags för baja-maja. Hatar verkligen såna men det fanns liksom ingen buske att sätta sej bakom inne på området så det var bara att härda ut. Vi stod och skojade med några i kön för de sa att våran kö gick fortare än deras och då sas det att de stod i BAJA-MAJA medans vi stod i KISSA-MAJA. Ja det kan ju låta löjligt för er som läser det just nu men just då var det grymt kul! Nästa gång nöden gjorde sej påmind så tig Kiril mej i handen och vi gick före hela kön. Vet inte hur människan lyckades slänga in mej på majan och stänga dörren och sen komma ut samtidigt som mej från herrarnas. Jag är en sån som inte skulle tränga mej före i kön (en mes enligt Kiril), men K, han har ingen skam i kroppen. Vi gick också och blåste i ett alkotest där inne i ett tält. Det var ju lite roligt :) Sen hittade Kiril ett tält där de tog bilder. Han anmälde oss och Kirils köpte en bild på oss två. Supernice! Fast jag blev inte alls bra. K blev det dock :( Han blir alltid det. Fredrik köpte mer vin till mej och så smkade jag på lite champagne av Kiril. .



Vi var kvar på området till kl 24.00. Sen gick vi vidare till Zipper vid Kungsgatan typ. Där var det ganska lite folk men det sket vi i och danced our asses off! Mitt i allt kom Kiril på att det var torsdag och t-banan inte går hela natten. Så vi fick ta nattbuss hem både han och jag. Vi pratade hela vägen hem och sen lagade vi mat, var och en hos sej och babblade vidare tills vi sa hej då men då måste Kiril ha glömt lägga på luren för rätt som det var när jag kollade min mob innan jag skulle lägga mej så hör jag hur den är kvar i samtalet och jag hör hur han andas och ligger och sover haha! Jag råkade väcka Sebbe genom att inte vara så tyst och jag förbannade mej själv högt men han bara om jag hade haft kul och sen somnade vi tätt intill varandra..Ni vet väl när man ska vara så tyst som möjligt, hur jäkla klumpig man blir. Man tappar saker och allt låter. Det var en grym kväll!! Som alltid med vissa personer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar