söndag 14 augusti 2011

familjedag, kärlek!

Nutti och jag dricker latteGungar högt och mycket


Idag har vi städat (igen). Ja det blir ju lite stökigare när vi alla tre är hemma hela tiden. Man märker det tydligt. Sen gick vi ut på en långpromenad och jag och Alexander sprang ikapp medans Sebbe klockade oss. Vi har en liten sprinter i familjen :) De små benen pinnar iväg och jag flåsade samtidigt. Vi stannade vid en lekplats som Alexander aldrig lekt på innan. Där gungade vi, klättrade i klätterställningen och sprnag runt jättelänge. Vi var alla trötta i både kropp och knopp när vi vandrade hemåt. Väl hemma så lagade Sebbe lax, cous cous och sallad med nån god honungssås. Jättegott! Sen fixade Alexander och Sebbe med mums som vi ska ha imorgon då Linda fyller 32 år ! Kul kul! Känner mej dock inte som en dag över 20 hehe.


Sen va det bad och kvällsbestyr och nu håller jag på att tvätta. Ni kanske tycker att jag tvättar jämt och det gör jag nog. Hatar att ha en överfull tvättkorg. Och så tycker jag om att tvätta. Sebbe brukar påpeka hur ofta jag tvättar, fast han har inget emot det. Vem skulle ha det??


Nu är det fotboll på tv, Nutti sover och jag sitter här vid datorn. Ska gå o joina Sebbe. Det e hans sista semesterdag (om man nu kan räkna med helgen, egentligen var det väl i fredags om man ska vara exakt). Så jag ska mysa ner mej med honom. Är fruktansvärt sugen på B&J-glass nu men jag orkar inte gå till affären. Om man är så lat så kan man lika väl vara utan! Punkt!


Men hoppas ni alla haft en fin helg! Vi hörs snart igen! Kramar! Och nästa gång ni läser så är jag 32 :) Stora damen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar