torsdag 18 augusti 2011

powerwalken är igång!

Alexander igår på Mc Donalds Min nya Iphonehållare som jag ska ha när jag är ute o powerwalkar

Igår lekte vi en stund med Lova och Gustav efter dagis. Sen käkade vi på Donken. Jag åt inget alls där för nu har jag börjat "min nyttiga bana". Lagade istället mat när jag kom hem. Jag har ägnat förmiddagarna åt powerwalk med min nya hållare som jag har på armen. Betyg? 4 av 5 möjliga. Det är superpraktiskt att ha den sittandes där och det känns säkert att ha den där för den sitter fast ordentligt och har en justerbar rem. Tight o fint MEN det är lite jobbigt att ha den där när man ska byta låt och jag som har lösenkod måste hela tiden trycka in koden innan jag kommer åt innehållet. Det kan man givetvis ta bort och Sebbe ska hjälpa mej så att jag kan lyssna på alla låtarna i sträck utan att behöva klicka fram varje ny låt från playlist i Spotify. Jag är inte så bra på sånt :) Men när han gjort det så ska det nog bli en 5 av 5 möjliga :)

Igår kväll så tog vi det mest lugnt. Sebbe spelade fotboll efter jobbet och jag o Nutti va hemma och kollade på Bolibompa och sen var det Leila Bakar. Sen bad och andra bestyr. Läste lite och ritade. Sen vid 20.30 somnade han gott. Jag och Sebbe satt och tittade på fotboll ända tills klockan va 01 på natten. Det va visst två viktiga matcher efter varandra. Där gick mina tv-serier i stöpet men det var mysigt att bara sitta där nära Sebbe i soffan och låtsas vara lite intresserad.

Idag blev det ingen powerwalk efter dagis. Tar det ikväll istället. Idag är det min sista semesterdag och till skillnad från alla andra så har jag ångest och är inte alls sugen på att "återgå till de vanliga rutinerna" som alla så fint kallar det. Men det går väl bra när jag väl kommer dit skulle jag tro :)

Nu ska jag förbereda lite lunch. Ikväll blir det wok med kyckling och äggnudlar med massa stekta grönsaker i och till sist så steker man hela kitet. Blir mums det! Vi har börjat med matsedel. Funkar bra och man slipper fundera på vad man ska ha till mat osv. Jag var lite emot det först för jag tänkte att man kanske inte var sugen på det man skulle äta på kvällen men om man bestämmer tillsammans allihopa så väljer man ju bara rätter som alla tycker om och då gör det kanske inte så mycket. Sen kan man såklart vara lite flexibel. Ingen regel utan undantag!

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar