söndag 7 augusti 2011

Pride paraden i bilder

Igår åkte vi hela lilla familjen till Slussen för att titta på 2011 års prideparad. Vi hittade en bra plats men kort som man är så såg jag inget så Sebbe hade Nutti och jag ställde mej i vagnen. Men det började ösregna efter en liten stund och Sebbe sa att han skulle hem med Alexander. men att jag kunde vara kvar om jag ville se mer. Jag ville ju vara kvar och titta men de tog vagnen så där står jag och ser bara en massa ryggtavlor. Jag var på väg att åka hem, blöt och besviken för att jag hade sett fram emot att titta. Men just som jag skulle vända mej om för att ta mej ur folkmassan så kommer två välväxta flator fram och den ena säger: Oj du ser ju ingenting din stackare. Vill du hoppa upp på mina axlar? Jag blev först paff men hoppade upp på hennes axlar och där satt jag i ca 1 timme och 20 min :)))) Där uppe satt jag med min vimpel, dyngsur men dansande och jätteglad att jag såg allt :) Efteråt så frågade den andra tjejen mej vad jag hade på schemat. Jag svarade att jag skulle hem till min man o min son :) jag sa att de fick ha en kul kväll och de önskade mej detsamma. Sebbe höll på att garva ihäl sej när jag berättade för honom. Här kommer iallafall bilder från paraden. Skrolla ner då det är jäkla långa avstånd mellan alla bilder. Tror att jag la in ca 37 st i det här inlägget. Bara för att ni som inte har sett paraden ska kunna få en bild av hur det ser ut.









Regnbågsflaggan Sebbe och Nutti bland folkmassan



























"Stolta föräldrar till homosexuella barn". När denna gruppen kommer blir det alltid ett jubel bland publiken







Folk står på bänkarna i busskuren för att kunna se paraden. Både gamla och unga






























Regnbågens alla färger




















Nothing but angels :)














Lädergrabbar























Gaypoliser. Även när denna grupp kommer så utbrister jubel





















Poliserna som går paraden. De jobbar alltså här











Stolta brandmän/kvinnor som e gay



























Bilder säger mer än tusen ord














Som sagt va...bilder säger mer-





















Friskis och Svettis hoppade runt på sitt flak




























Gayundersköterskorna på sitt flak

































Doktorena fick även dem högljutt jubel

























































Expressen








































Björnar




























































































Fotografiska










































Hon/han var mycket duktig på att spatsera genom sthlm i höga klackar












































































Militärer



















































Många barnvagnar i tåget































































































































































SL-buss i regnbågens färger



























































Och även vovvar gick med





















































































































































































Det berömda QX








































































































































och här går de allra sista i tåget...slut för i år


















































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar