onsdag 24 augusti 2011

lyx i vardagen

Mascara i all ära!! Lash Queen Extravaganza Mascara Coffert


Den vackra utsikten från balkongenVin en vanlig tisdag sätter gulkant på vardagen





Igår när jag hämtat Sasha på dagis så bestämde jag o B:s pappa att barnen skulle leka. Vi stannade till en kortis vid lekplatsen utanför dagis och sen gick vi hem till dem. Vilken lägenhet!! Wow! Utanför fönstrena låg vattnet och balkongen som va 17 kvm stor med vattnet och vågorna nedanför. Helt otroligt! Vi satt på balkongen och efter en stund kom B:s mamma kom hem och jag blev erbjuden vin och sen sattes grillen igång. Killarna lekte för fullt och hade hur kul som helst. Vi satt på balkongen och pratade och sen åt vi en underbar måltid och drack lite vin. Till dessert blev det en god choklad. Vi tog varsin cigarett och njöt av den ljumma kvällen samtidigt som man ständigt hörde vågornas brus. Vilken kväll! Sen vid 20-tiden gick vi hem till oss och pappa som var hemma då. Han och Alexander hängde tills det var dags för sängen. Sen var Sebbe och jag uppe och tittade på lite tv och även denna kvällen somnade jag i soffan vid 22 så Sebbe fick väcka mej. Jag var visst svårväckt för han hade lagt min mobil i örat på mei och ringde på den för att få liv i mej. Inte ens då vaknade jag. Men han började lyfta upp mej o skaka mej och då kom jag tillbaka igen. Tala om att sova tungt!


Sov nära Sebbe hela natten och jag sov som en prinsessa. Tror det är dags att ta fram täcket igen nu. Det e lite svalare på nätterna nu. Jag älskar när det är svalt när jag ska sova men jag tycker inte om när jag fryser.



Nu har jag o Alexander varit o matshoppat lite och han kollar på Bompa medans maten snart e klar. Jag sitter vid spisen nu och bloggar :)


Köpte ett fint nytt läppglans idag från Helena Rubinstein. Dyrt som fan men det ska vara bra och ge maximal volym o längd från rot till topp och samtidigt göra fransarna silkeslena. Man griper efter halmstrån... Har aldrig köpt en så dyr mascara i hela mitt liv men jag ville testa den då jag har hört mycket om den tidigare.



Ha det så bra så hörs vi!

2 kommentarer:

  1. Får inte ihop sista stycket, hur ger läppglans maximal volym från rot till topp?????????????

    SvaraRadera
  2. Svar till anonym: Måste ha raderat text av misstag. Det ska vara ett fint nytt läppglans samt en mascara från helena Rubinstein. Det e mascaran som ska vara bra från rot till topp :))

    SvaraRadera