lördag 13 augusti 2011

strandhäng

En trött Nutti

Igår var vi hemma hos Jenny Kalpakas. Det var så trevligt och barnen lekte lite med varandra. Underbart att se henne igen. Blir ju inte så ofta som man hade hoppats. Idag har vi varit på stranden. Det var varmt skönt i solen. Vi passar på att strandhänga så mycket det går när det är varmt för hösten lurar bakom hörnet. Alexander träffade på en hel del dagiskompisar på stranden som också njöt av vädret. När vi kom hem så var han jättetrött och bara softade medans Sebbe lagade middag och jag fixade tvätten. Vi åt sen och det va gott! Sen badade han och tvättade håret och mumsade på frukt i badkaret. Som alltid när min älskling lagar mat blir det mumma. Vet inget som kan svänga ihop saker så som han och att det sen smakar som om han planerat middagen i evigheter innan. Jag är sämst på det. Jag har inte alls öga för sånt. Kör säkra kort istället och iböand kan det ju vara lite tråkigt. Men ibland kan jag tycka att det är kul att göra nåt nytt. Men det får inte vara för avancerat. Då tröttnar jag snabbt. Och det här med surdegsbröd som är så "inne" just nu. Att det ska jäsa över natten (!?). Jag har garanterat ingen lust att baka dagen efter bara för att jag kanske har lust kvällen innan. Så surdegsbröd, nej tack! Säkert supergott och allt det där men jag kan tycka att intresset avstar bara man ska göra vetebullar och de ska jäsa 30 min ggr 2. Nu ropar Nutti på mej och vi ska leka med hans tågbana som han o Sebbe byggt ihop. Vi ska ut o resa, säger han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar