tisdag 23 augusti 2011

Fjärde inlägget idag, vinbär

Sasha, Nutti, Alexander...kärt barn har många namnMatar mamma med vinbär på dagis


Igår kväll så somnade jag framför tv:n kl 22.00. Jag o Sebbe hade bänkat oss för att titta på Breaking News med Filip och Fredrik men för min del blev det inte så. Sebbe väckte mej vid 23-tiden och då gick jag bara raka vägen in till Sashas rum och pussade på honom o lade på honom täcket och sen raka vägen till vårt sovrum och slängde mej på sängen och sov till kl 7.30, utan att borsta tänderna och tvätta av mej sminket. Jag lägger mej aldrig utan att göra dessa saker, inte ens om jag skulle varit ute och partajat hela natten så skippar jag det. ALLTID, men igår kväll fanns det inte på schemat. Idag på morgonen så traskade vi till dagis. Vi missade bussen men det gjorde detsamma. Det va skönt med en prommis med min lille plutt. Vi tittade på bilmärken och sniglar som hade krossats av cyklister och så räddade vi en snigel o la upp den på kanten av vägen. När vi kom till dagis så stannade jag kvar en stund och hälsade på Sashas nya fröken som ska jobba hos dem i en vecka. Hon heter Emma, precis som jag sa Alexander. Och så heter hans gosedjur Emma (det djuret som jag fick av Astrid när det var mycket i mitt liv innan semestern). Jag hade med mej det när jag kom hem och Alexander adopterade genast Emma (som Astrid har döpt det till). Så nu Astrid, vet du att Emma kom till VÄL användning :)


Innan jag skulle gå så visade Alexander mej vinbuskarna och han plocka lite vinbär till mej o matade mej. Det var mycket surt sa han :) Och det var det. Sen sa vi hej då och jag traskade till affären och handlade lite saker som fattades hemma. Sen raka vägen hem och sätta på datorn och surfa runt lite. Blogga har jag ju gjort som tusan idag. Tror det blir 4 inlägg med detta. Men jag är på blogghumör så det lär komma fler inlägg idag


Fixat lunch har jag också gjort och sen ringde K på lunchen, sen ringde min lilla pappa och jag ska strax lägga i en maskin tvätt.


En pappa på dagis som frågade mej vad jag gjorde dessa lediga dagar fick mej lite ur balans för en sekund. Man kan ju inte kanske slänga fram att man ska hänga vid datorn ända tills jag ska hämta på förskolan men det är ju faktiskt min enda lediga dag den här veckan så dår FÅR jag göra lite som jag vill. På fredag går jag av och blir långledig. En mjuk och fin start efter mina 5 veckors ledighet.


Nu ska jag återgå, men kanske skriver mer senare, kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar