måndag 8 augusti 2011

Cars 2



Igår stod regnet som spön i backen nästa hela dagen. Vi hade bestämt tidigare att gå på bio med Alexander och titta på Bilar 2. Vi åt lite mat vid Sergels Torg innan vi gick och köpte popcorn och läsk. Vi satte oss tillrätta med glasögonen på. Jag tog dock av mina ganska snart då jag fick huvudvärk av dem :) Filmen var nästan 2 timmar lång och Alexander tröttnade efter ca 1 timme och började prata som om vi hade suttit i vårt eget vardagsrum. Vi sa att man inte kan prata så högt för då stör man de andra som vill titta på filmen. Han sa bl a att han var hungrig och undrade varför det var så mörkt. Han har ju varit på bio förut men då var det kortare filmer. Han tyckte kort och gott att det var intressant så länge han hade popcorn kvar. Men i det stora hela så var han supernöjd. Vi gick sen hem och Sebbe tog en löparrunda. Sen gick jag ut på en powerwalk och kom hem lagom till nästa skur. Himlen tornade upp sej helt mörkgrå och jag hann precis innanför porten när ovädret kom. Vi myste hemma sen och tände myslampor. Vi bestämde att Alexander skulle lägga sej lite tidigare nu, han har ju varit uppe till 23 typ jämt men igår kväll så la han sej vid 21.30. Lika bra att vänja honom inför dagis nästa vecka. Han protesterade såklart men fick lite varm mjölk och sen somnade han gott. Jag och Sebbe kollade på en norsk film och slappade hela kvällen i soffan. Mumsade på Ben & Jerrys och hade det soft.



Jag var såklart vaken alldeles för sent i vanlig ordning, men av nån anledning har jag fått sovmorgon hela semestern. Tack babe!



Idag har vi städat här hemma. Tvättat och fixat. Snart ska jag o Alexander åka och träffa Helena, Rasmus och Noah. Det ska bli trevligt! Vi tänkte gå o handla mat och laga middag hemma hos Helena. Länge sen jag träffade henne nu. Alexander blev överlycklig då jag sa att vi skulle dit. Han törstar efter att leka med andra barn nu. Man märker det ganska tydligt. Blir rastlös jättelätt och stranden lockar inte heller längre när det är fint väder. Han vill mest vara hemma faktiskt. Vi har ju varit iväg nu och han åkte ju ner en vecka innan oss så för honom är det ju säkert skönt att bara vara hemma. Igår pysslade vi med halsband och det blev så fint så. Jag tycker om regndagar också men de får gärna lika snabbt gå över. Gillar sol o värme. Idag är det blandat moln/sol. Helt ok ändå.



Nä nu ska vi ha lite fruktstund och sen iväg, kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar