tisdag 11 oktober 2011

Ansiktsmojs

Dagens (nödvändiga) inköp

Jag har fått finnar mina vänner. Trots ansiktsmasker så idag efter att jag lämnat skrotet på dagis så begav jag mej ut i det fina höstvädret för en skön powerwalk och mot affärerna. Jag hittade en dagcreme från Garnier och Loréal cleansing gel. Tror (och hoppas) att det ska hjälpa mot min ungdomliga finnhy :) Nädå, det är inte så farligt som det låter. Har alltid haft bra hy tack och lov men ibland så kommer de rackarna. Jag är noga med ansiktet och halsen, även resten av kroppen med att smörja och så. Vill gärna tvätta ansiktet med vanlig tvål. Det händer väldigt väldigt sällan. Det torkar ut nåt enormt! Iallafall min hy. Så vi får se om detta hjälper. Hoppas iallafall. På hösten är det ju kallt och varmt om vartannat för hyn. Man är ute i kyla, kommer in i värmen. Klart att den reagerar. Nu låter jag som om huden är nån jäkla person jag talar om :) Hur själv hur fånigt det låter.


Vi hade en fin morgon. Lilla Alexander kom in till mej vid 8-tiden då det var dags för "frulle" som han sa. Han är en äkta Stockholmare, man här så tydligt hur han rullar på r:n, ibland kan jag nästan tycka dte är lite väl mycket hehe. Jag masade mej ur sängen iallafall och vi åt och sen fixade oss för att bege oss mot dagis. Jag har en svagt minne av att Sebbe väckte mej vid 06-tiden och sa att han sticker och tränar innan jobbet. Jag var inte vid medvetandet men kände en puss på kinden och sen somnade jag om snabbt. Det var mörkt ute och jag kröp ihop under täcket. Sebbe ska kolla på fotboll ikväll med sina kompisar så det blir jag o Nutti som hänger. Alexander tycker inte om när det börjar bli kallare ute. Inte hans mamma heller, men det är ju bara att göra det bästa av situationen. Man skulle ta en liten resa på ca 1 månad och bara dra till nåt varmt ställe så blir vintern inte så lång. Men vem kan sticka iväg en månad? Man har ju plikter här hemma men visst skulle det vara skönt!


Skriver mer senare, kram så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar