lördag 8 oktober 2011

Upphittat



Igår så gick jag o Alexander och mötte upp pappa men innan dess så gick jag till bankomaten för att ta ut kontanter. Där ser jag hur den blinkar och texten lyder: ta dina pengar! En stor summa är det som ligger där och den som var före måste ha glömt dem. Men jag tänkte ju inte på vem som stod där innan mej. Jag tog pengarna och vände mej om för att försöka ropa tillbaka personen. Vi stod kvar där i ca 30 min för jag tänkte att personen i fråga skulle upptäcka att hon/han glömt dem, men det kom aldrig någon så jag gick in till en butik som låg jämte bankomaten och berättade läget och frågade hur jag skulle göra. Tänkte om vakterna kunde ta dem men de tog inte emot så mycket pengar. Jag lämnade pengarna i butiken, skrev en lapp på bankomaten att den som glömt kan gå in i butiken, säga exakta summan, tid för uttaget samt ett kontoutdrag för att bevisa att det är rätt person som får tillbaka sina pengar. Hon i kassan sa att om ingen hade ringt vid 20.00 så var pengarna mina och hon ringde 20.10 o sa att ingen gått tillbaka och sett lappen men jag kommer gå till polisen med dem och hoppas personen kommer o hämtar pengarna där om hon/han gjort en polisanmälan. Så jag måste hämta pengarna idag för de fick inte ligga i butiken. Jag ska också ta kontakt med just den banken där så kanske dem kan kontakta personen eftersom det borde väl vara hyfsat lätt att kolla vem som tog ut den summan vid den tiden. Jag ska ringa dem på måndag och sen lämna in dem hos polisen om de inte kan spåra via banken. Tyckte så jäkla synd om personen som glömt dem. Vilken chock! Hela helgen förstörd ju! Men om den är smart nog så polisanmäler dem förlusten. Det bästa hade ju varit om hon/han bara kommit tillbaka till bankomaten och sett lappen så hade allt varit löst. Men det är kanske inte säkert att man tänker på att de är just där som man glömt dem. Man kanske tror att man tappat dem. Hur som helst så vill jag inte ha med pengarna att göra utan jag vill att de ska komma till sin ägare. Hoppas det löser sej!


Vi mötte upp pappa efter detta, handlade fredagsmys men det blev ingen film för det fanns inga bra så vi tittade på lite Crminal minds och mumsade snacks och läsk och B&J. Alexander lade sej vid 22.30 och jag låg o myste med honom och klockan 6.10 vaknade jag av rejäl ryggont i Alexanders lilla säng. Gick in och lade mej hos Sebbe och sov till ca 10.30. Sen var det städdag i föreningen så vi krattade löv utanför huset och sen var det korvgrillning. Trevligt trevligt! Nu är killarna och köper lördagsgodis. Det e kallt ute nu!! Riktigt kallt!!!!


Ha en fin fortsatt lördag!


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar