onsdag 19 oktober 2011

Kläder, stess och gnäll

Allt är bara fint här. Jag har bara haft så sjukt mycket nu de senaste dagarna så har inte hunnit skriva. Det har varit sjukstuga och jobb i en salig blandning. Jag är den enda som inte blivit sjuk. Jobbade måndag och tisdag och gick av idag på morgonen. Underbart att vara hemma ikväll hos mina killar! Sebbe är hemma från jobbet så vi har sovit tillsammans när jag har kommit hem från jobbet. Känns mycket annorlunda att vara hemma bara han och jag på dagarna. Även att mycket tid har gått åt till att bara sova, för bådas del. Alexander har lekt med en kompis efter dagis idag så vi hämtade honom vid 18.15 och sen gick jag och handlade mat och kom hem för en stund sen. Slängde just in en maskin tvätt och ska ägna mej åt mys och sopffhäng. Har ju blivit massa klädshopping till Alexander också. Han växer så det knakar så byxor och tröjor blev det. Verkligen kul att handla kläder till lilla skrotet! Han blev väl inte så jätteglad för kläderna men vilken 4-åring jublar över att få mjuka saker?


Jag kommer skriva mer imorgon. Är ledig så ser fram emot att blogga mer då. Har de senaste dagarna velat blogga men tiden har inte infunnit sej men nu är jag tillbaka iallafall. Ikväll klockan 20.45 är dte fotboll på Viaplay. Idag har jag och Sebbe legat i sängen och tittat på filmer. SÅ JÄKLA HÄRLIGT!!!!! På dagtid!!! Ja, Alexander var på dagis och jag har inte alls dåligt samvete för det! Jag skulle sova idag egentligen men kunde inte somna så vi kollade på film under täcket i sängen, uppbullade med fluffiga kuddar satt vi där nära varandra. Har också träffat Kiril för lunch och fika en stund och sen hem och väcka Sebbe för att gå o hämta skrotet hos hans kompis. Ja det rullar på kan jag säga. Imorgon om Sebbe ska vara fortsatt hemma så tar vi det lugnt. Ni förstår, Sebbe och jag har inte sån tur som har barnvakt ibland lite då och då. Därför så sticker jag till jobbet och jobbar även att jag vet att jag inte kommer att få någon sömn dagen efter då jag ska ta hand om en sjuk Alexander. Vabba? Javisst kan jag det om han är sjuk men det är inte läge att ringa för sent till jobbet och säga att man inte kommer den natten. Man vet paniken med att få in folk på natten med kort varsel. Jag vill inte ställa nån på pottkanten om jag inte måste (men det är klart att det händer!). Vi kan inte be någon att komma och vara med Alexander medans pappa jobbar och jag ligger och sover efter natten och innan den kommande jobbarnatten. Jag spelar inte martyr på nåt sätt men det är så det är för oss. Vi har ingen som kan rycka in och hjälpa oss vid såna akuta situationer. Så man får göra det bästa av situationen. Vi är så vana vid det här laget. Men visst hade det varit nice om man hade mamma eller svärmor i närheten som kan komma med kort varsel. Som den här veckan...jag jobbar, stressar hem, tar Alexander till dagis, kommer hem lite för pigg för att kunna somna. Sover ett par timmar (alldeles för få) och sen hämta på dagis igen och sen vanliga kvällsbestyr och sen iväg och jobba igen, stressa hem från jobbbet, ivög till dagis, sova för få timmar osv. DÅ hade det varit fint med nån som kunde hämta på dagis, eller lämna. Men min prins (den stora av dem) är förhoppningsvis på bättringsvägen nu så allt blir som vanligt. Vet inte varför som jag skrev detta. Jag svävar lätt ut märker jag :) Måste få gnälla lite...ojja mej. Men nu har jag gjort det :=) Nu ska jag mysa med lite glass i soffan med mina pojkar! Min fina älskade lilla familj!


Sebbe har tänt ljus i hela lägenheten så jag ska joina dem.

KRAMAR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar