söndag 16 oktober 2011

Lördag på dagen

Vintervikens ursmyiga fikLATTE

Hela goa gänget


Papi och mami


love, världens bästa Sebbe. Min Sebbe..



I lördags så kom Gustav och Lova hit och vi gick till Vinterviken och strosade runt. Barnen sprang runt och hade massor med lek och spring i benen. Vi stannade till vid Wintervikens fik. Det där fiket som ägs av en av domarna i Årets Mästerkock. Markus heter han. Minns inte efternamnet dock. Det var rktigt vinterstämning där inne. Vi beställde och hittade med nöd och näppe ett stort bord där vi slog oss ner. Det var mycket folk där. Sebbe brukade vara där och fika och äta när han var pappa ledig med Alexander. Och så har vi varit där några ggr tillsammans också. På somrarna så brukar det samlas massa folk vid Vinterviken med sina grillar och filtar. Vid midsommar är det smockfullt! Vi var ju där vid midsommar också.


Sen gick vi hemåt igen och softade. Sen gick jag och köpte lördagsgodis till barnen (det blev lite sent för att dra ut dem). Det blev lite protester för halva nöjet är vök förmidlogen att plocka i godiset i påsen men nu fick det bli så för Sebbe höll på med maten som nästan var klar så jag stack iväg och fixade det.
Vi käkade lyx-pyttipanna a´la Sebbe. Jäklar! Pappa frågade mej om jag aldrig blev mätt för jag åt som en tok! Barnen fick sitt godis efter maten och sen lekte de hela kvällen! Inget bråk, inget gnäll på hela dagen. Som två ljus! Vilka ungar!!!!


KRAM







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar