fredag 14 oktober 2011

myskväll med morfar

Dagens middag

Igår när pappa kom så gick vi direkt till förskolan och hämtade Alexander. Han var så glad över att morfar var här. Vi gick hem och morfar hade med sej frukt till Alexander att äta på hemvägen. Sen började jag o skrotet att baka en fil-kaka (min mammas recept). Både Alexander och Sebbe är galna i den). Så när den kvar klar så fikade vi (jag var tråkig och hoppade över kakan) och sen började jag så smått med middagen medans pappa och alexander lekte. Det blev spaghetti bolognese med hyvlad parmesan. Det var så himla gott! Sen kom Sebbe hem och vi satt o pratade allihopa. Vid 19.30 gick jag ut på en powerwalk. Min pappa gillade det inte och tyckte inte att jag skulle gå ut i "skummet" själv haha. Men jag tyckte att det var riktigt skönt o uppfriskande. Alexander hade slocknat i soffan när jag kom hem en timme senare. Vid 21 var det en film, Traitor som vi tittade på, fast pappa var trött efter resan så han somnade i soffan. Jag och Sebbe kollade klart. Den var slut vid 23.20 och sen lade sej Sebbe. Jag min dummer började vika ihop tvätten i badrummet så klockan var ganska sent när jag kom i säng.


Idag ska vi ut i det fina vädret. Pappa ville kolla GANT-kläder. Han är så fin lilla pappa. Så nu ska vi bege oss.


KRAMAR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar