torsdag 20 oktober 2011

tidsoptimist, javisst!

Kokar varm choklad till och oss på morgonen, pratar med jobbet i mobilen och söker föräldrarledigt över julen. Har all tid i världen...Tills jag inser att vi är seeeena! AAAAAAAAAAlllleeeexandeeeeer. Släpp mobilen, vi måste gå NUUUUUU



Sovit gott inatt, ja det har jag verkligen! Underbart! Hade ju en natt ta ta igen också så somnade nästan direkt. Sebbe är på jobbet idag. Han kände sej frisk idag. Jag hade hoppats på att få en ledig dag med honom hemma men jag är ju såklart glad att han mår bättre! Jag har just nu inspekterat mitt tvättberg som ligger på tvättbänken i badrummet. Nästan alla våra kläder ligger där...inte där de ska vara alltså, i garderoben. De är tvättade och tumlade och rena såklart men de ligger i en hög. Blir trött bara av att titta på den. Det har blivit så att man hämtar kläder DÄR och tar på sej och så i med dem i tvättkorgen igen sen efter användning, de tvättas och tumlas och läggs högts upp på högen. Måste ta tag i det där! Högen blir ju inte mindre av att jag ignorerar den.


Morgonen var lugn. Alexander kom in till mej och lade sej vid 8-tiden och så morgnade vi oss ett tag. Gjorde frukost och sen fixade vi oss och sen iväg. Det blir alltid stressigt där på slutet. Vi kan ta dte lugnt hela morgonen och jag tycker att jag har koll på klockan men vips så är det brådis. Typiskt mej!


Har börjat spela Wordfeud på Iphone. Nu e man ju fast. Ytterligare en last att lägga till på listan. Men det är kul, fast jag är nybörjare än så länge! Sebbe och jag låg i sängen igår och spelade lite innan vi somnade. Jag har en ledig dag från powerwalken idag. Mycket skönt! Alexander sa: VAAA ska du inte powerwalka idag? Haha sötnöten! Nä mamma måste ha en vilodag från powerwalkandet ibland förstår du :) Han låter helt underbart gullig när han säger powerwalka. Han pratar otroligt bra och rent och använder sej av vuxna ord. Med risk för att låta skrytsam så läser han alla t-banestationer samt bussnummer och destinationer i hela Stockholmstrafiken. Och det är inte lite orter och nummer ska ni veta. Sådär, nu är jag klar med skrytet för nu :)


KRAM PÅ ER OCH HA EN FIN DAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar