fredag 28 oktober 2011

mums, sömn och nattarbete

Smoothiefrukter redo för stavmixernI med sugrör
...eller varför inte 15 stycken??


Middagen. I botten ligger det skivor av kassler, ovanpå en smet av lätt vispad grädde, creme fraiche och ketchup som gräddas i ugnen. Till det serverades det ris. Enkelt som tusan!



Igår var jag och pluttas hemma hela dagen med avbrott för lite matshopping på Konsum. Självklart blev det en glass också. Är man hemma och inte kry så måste man ju få äta nåt gott också. På dagen tog vi det mest lugnt. Jag var lite nojig över hur jag skulle klara natten utan att sovit mer än 5 timmar på två dagar. Alexander vilade en stund på eftermiddagen men jag kunde inte somna!? Vi njöt av varsin smoothie efter lunchen som bestod av pannkakor, enligt beställning av darlingen. Alexander åt upp hela sin smoothie, hade lite extra grädde och honung i hans för att han skulle gilla den, smoothie kan lätt bli lite sur om man inte har glass eller socker i. Jag åt min som den var. Bara frukt och Naturell Yoyghurt. Jag låg jämte Alexander i vår säng sen och snusade honom i nacken men eftersom jag inte kunde somna så gick jag upp efter ett tag och förberedde middagen. Senare kom pappa hem och vi tog det lugnt, Jag tog en dusch innan dte var dags att gå till jobbet. Det var en tung powerwalk. Kändes som om jag aldrig skulle komma fram. Men det gjorde jag ju såklart. Natten gick jättebra och det känns nu skönt att jag jobbade den natten trots att jag vabat på dagen och inte fått sova samt ovissheten om det skulle bli dagis idag. Sebbe bedömde att det blev dagis idag för plutten var som vanligt. Det var han egentligen igår med mestadels men lite hängig loj men bättre att stanna hemma en dag för mycket än en för lite. När jag gick hem på morgonen så köpte jag som vanligt latte på Seven Eleven och njöt av den extra mycket eftersom jag nu är långledig i 10 nätter. LAJK!!!


Ikväll väntas det fredagsmys med lilla familjen. Längtar som tusan!! Men först ska jag sova ända fram till 15.30. Behöver det verkligen så jag ska inte bli långrandig här nu.

PS! Visst är det väl konstigt att folk alltid tycker att jag är ledig?! Visst jag har ju min lediga vecka men den går så fort och när jag väl jobbar så handlar det bara om att sova, äta, ta hand om Alexander och jobba...om vartannat. Så har ju alla det men mina dagar försvinner för att jag sover innan passen samt efter. En del ringer mej vid 14-tiden på eftermiddagen efter ett pass och blir överraskade av att jag sover fortfarande. Jag brukar bara säga att jag kan återkomma klockan 02 inatt så kan vi diskutera vidare. Då får jag som svar: men då sover jag ju! Jag svarar tillbaka: Jaha har du inte sovit klart vid 02. Jag låter irriterad men nu har jag alltid mob på ljuslöst så Sebbe får ta samtal om dagis ringer. För annars kan jag inte sova ifred för sms, wordfeudande-pip samt samtal.


Nu svävar jag iväg igen! Dags för sömn gott folk! TREVLIG HELG!!!!!

KRAMAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar