söndag 16 oktober 2011

lördag kväll

Far och son diskuterar. Kortspel hela kvällen sen med lite whiskey och gott sällskap. Pappa, Tulle, Sebbe och jag

I lördags (igår) på kvällen efter maten så lekte som sagt var barnen jättebra. De byggde kojor, samlade på skatter, ritade, lekte med tågbanan osv. Då passade vi på att spela kort, fyrmansvist (stavas??). Jag hade aldrig spelat det innan så det gick lite trögt i början. Jag spelade med pappa och Gustav spelade mot Sebbe. Pappa blir galen när man spelar med honom. Han blir så arg och slänger korten i bordet och frågar vad fan jag håller på med. Hur kan jag lägga det kortet NUUUUU? Osv. Jag blev arg, gick och tog en cigg och så kommer pappa ut och säger: Kom nu lilla hjärtat, nu tar vi nya tag :))) Det var en speciell kväll måste jag säga. Jag minns ju när jag var liten hur pappa blev när de spelade kort. Och det var inte kul att vara nybörjade på det spelet och vara med på pappas lag. Men jäklar va kul vi hade det. Jag bad att få spela med Sebbe istället efter ett tag hahahhahaha. Vi hade en toppenkväll och det är så mysigt när pappa är här. Ville inte att han skulle åka hem. Senare vid 22-tiden åkte Lova och Gustav hem. Då lade sej också Alexander och somnade på 1 minut högst. Sen tittade vi på Bourne Supremacy (hmm osöker på stavningen även här) med Matt Damon. Efter den va slut så la vi oss.


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar