onsdag 12 oktober 2011

sneaking out

Alexander fotar mej idag precis innan vi drar ut. Jag är redo i mina Nike-tights, ett av det bästa köpen jag gjort och Alexanders halsband som jag fått av honom samt en blå "slit- och släng-tröja" cookie dough. Det ser kanske ut som vanlig vaniljglass men tror att det är nånting annat också för det smakar inte vanilj om den. Och inuti döljer sej feta bitar av kaksmet och små små små chokladbitar.

Igår kväll så var jag o Alexander hemma själva och hade det mysigt. Men vid 19-tiden så blev vi båda så otroligt sugna på glass. Hur man nu kan bli det så här i höstmörkret. Vi smög ut i mörkret och in i affären och köpte en B&J Cookie Dough. Vi var hemma på 10 min igen men Alexander tyckte att det var busigt att sticka iväg sådär på kvällen :) Trollunge! Jag tände en massa blockljus i sovrummet, släckte ner och så låg vi i sängen och spelade Angry Birds och käkade glass. Det blev en hel del pussandes och kramandes också såklart. Hur kan man motstå en liten glassmun?? Vi hade så himla mysigt!

Sebbe kom hem ganska sent för han hade kollat på fotbollen igår kväll. Tror hon var nästan 24 när han kom hem. Han lade sej ganska omgående medans jag tittade klart på Criminal minds på 5:an. Jag är helt såld på den serien. Varje kväll sitter jag som klistrad. Släng dej i väggen CSI (N.Y, Miami och L.V). Sen när dte var slut så la jag mej hos Sebbe och det var så varmt o gott! Jag somnade nästan direkt.


Idag powerwalkade jag igen efter dagis och sprang i långa trappor. Kändes gutt i benen! Sen hem, ta en dusch och fixa latte. Det är inte fel!

Nu sitter jag här och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar. Jag gillar ju att tvätta så för mej är det ingen börda. Imorgon kommer morfar på besök. Jättekul!!! Så på fredag så är Alexander ledig från dagis och vi ska hitta på saker. Sebbe hade lite roliga förslag på vad vi kunde göra i helgen med pappa. Bland annat kolla på den nya fotbollsarenan som är gigantisk, åka till Drottningholm med båt, Vasa-muséet mm. Vi får se vad helgen har att erbjuda. Vi hoppas såklart på krispigt väder med strålande sol. Jag måste köpa allväderstövlar till skrotet! Det är bara en tidsfråga innan det är dags att byta ut sneakersen nu men än så länge har de flesta barnen på dagis gympadojor men jag vill inte stå där en vacker dag så det är för kallt. Vill vara förberedd. Jag måste också köpa nya skor/kängor/stövlar till mej! Kanske jag köper skor både till mej och Alexander idag. Vi får se om han är på humör för det.


KRAM




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar