söndag 9 oktober 2011

Andra inlägget idag, Familjeutflykt och storhandling

Bästa i världen Upp för backen



Lite festis måste man ju ha



Här tittar pappa och Sasha på myror vid stacken


Idag har vi varit ute och promenerat i skogen. Jätteskönt väder med klar himmel och sol. Riktigt krispig luft och rosor på kinderna. Iallafall på Sashas och Sebbes. Mina rosor syns inte :) Vi var ute ett par timmar, kastade stenar i vattnet, sprang ikapp medans pappa tog tiden på oss, tittade på djurbajs i skogen, drack latte och festis på ett berg, tittade på myrorna som var ganska få i antalet i mystackarna. Sashas blev biten i fingret av en arg myra när han tog den på sin hand. Efter våran härliga promenad så gick vi o storhandlade mat. Massor med mat så vi knappt fick med oss allt hem. Vi hade inte bilen den här gången eftersom vi tig det i samband med vår lilla utflykt.




Vi handlade också fingervantar till skrotet för nu behövs det verkligen! Han blev så nöjd och satte på sej dem direkt. Sen hem och jag och Sebbe tog varsit glas rödvin och hjälptes åt med maten. Sebbe lagade och jag diskade allteftersom. Sasha lekte med sin älskade buss och sen åt vi vid matsalsbordet. Ikväll blev det wok med äggnudlar med olika grönsaker. Mycket mycket gott! Men det blir det alltid när Sebbe donar i köket. Sen var det bad för Alexander och då passade jag på att fixa lite hemmaspa för mej i badrummet. Jag brukar alltid fixa med tvätten medans han badar men nu så fanns det ingen tvätt för den tog Sebbe hand om idag på förmiddagen. Det blev iallafall ansiktsmask, fotkurer och såklart kaffesumps-skrubb :=) Nu känner man sej som en ny människa. Nu tar vi det lugnt hemma, Sebbe stryker och Alexander springer runt. Jag har lovar honom en runda på Angry Birds och sen tänkte jag ta och ringa min fina Hanna Jung Fleming. Sen blir det mys resten av kvällen med min älskling! Den lille av dem ska lägga sej kl 20 så då blir det mamma-pappa-tid.




Ha en fortsatt fin söndag, kramis








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar