måndag 10 oktober 2011

shoppat

Buriti baby butter Mina små tester som hon plockade ihop till mej. Den längst till höger heter Buriti baby och även den som jag tänkte testa till Alexander. Den både ser ut och känns som vaniljcreme på huden. Den i mitten är det vanliga kakaosmöret, den längst till höger är en duo som har kommit ut. Burken är delad på mitten och vardera sida har en fetare variant och en lättare. Den feta kan användas på ex armbågar, hälar och andra partier som kan bli torra. Den lättare kan man ha på resten av kroppen. Fiffigt! Jag tror dock att jag måste ha den feta all over för jag är en torrboll! Jag frågade hon i butiken om det stämmer att man blir torrare ju mer man smörjer sej, För att huden vänjer sej vid det men den myten tog hon bort och förklarade att huden byts ut var 30:e dag så dte spelat ingen roll hur mycket eller hur lite man smörjer. Och att ens hudtyp är densamma hela tiden. Alltså så kommer jag alltid att ha torr hy och kommer att behöva smeta och kleta hela livet.


L300

Tröjan och cremen


Det har nu blivit lite shopping också. En tröja till Alexander och en body creme till mamma. Köpte cremen på Apoteket och den heter L300 Body cream relaxing moisturizer, mild fragrance. Jag har redan testat den och den är jättebra! Perfekt kräm som man kan använda flera ggr varje dag om så behövs. Den är inte speciellt dyr, ca 70 kr så man kan slösa. Jag brukar ju ofta köpa body butter på The Body shop. Älskar dem! Har kollat på en body butter för barn som jag ska köpa, men ville inte köpa en hel burk för 185 kr om den inte funkar på Alexander så jag fick lite olika testbrukar när jag var inne där nu. Om han trivs med den så går jag raka vägen dit och köper den till honom. Konsistensen ser ut och känns som vaniljcreme. En mycket mycket mycket mild doft och anpassad för barns känsliga hud. Jag har alltid använt Miniderm till skrotet men nu tänkte jag faktiskt lyxa till det lite. Det är han värd min lille prins :)


KRAM




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar