onsdag 5 oktober 2011

Förskolans födelsedag!

WWWIIIHHIIIEEE. Stolt visar vi upp våra medaljer! Jag och mitt lilla skrot!

Igår var det full rulle. Vi tog som sagt var mysmorgon här hemma och sen gick vi till förskolan lagom så att vi kunde springa loppet runt dagiset. De barn som orkade och ville kunde springa 2 varv. Förskolan hade inte inbhudit föräldrarna att vara med. Hur ska de kunna det när alla jobbar på dagarna. Utom jag då :) Så jag ville definitivt vara med och springa jämte Alexander. Jag hejade på honom innan och larvade mej. Vi hade haft uppvärmning med alla de andra så vi skulle vara varma i kläderna. Vi ställde oss vid startlinjen och sprang för allt vi var värda. Mitt i allt så tappade Alexander sin keps. Jag som fått upp vinnarandan för Nuttis skull skrek: Mamma tar kepsen! FORTSÄTT SPRING, JAG KOMMER EFTER! Alexander sprang så in i norden. 2 varv sprang vi. Sen hörde jag alla fröknar säga till barnen när de kom i mål: Vi tävlar inte mot varandra utan med oss själva, ni var alla jätteduktiga! Haha! Sebbe ringde efter loppet och frågade om Nutti vann. Jag förklarade då att alla tävlar mot sej själva. När alla kommit i mål så var det frukt, dricka och riskakor. Sen fick alla barnen sitta i ring och det var medaljutdelning till alla. Jag fick en medalj också. Såklart, jag sprang ju med :=) Sen efter ett tag så gick jag hem. Hämtade igen vid 15 och då va det föräldrarfika. Det var drop-in mellan 15-16.30. Vi var där ett tag och vi pratade och fikade med de andra gulliga föräldrarna. En av Alexanders kompisars pappa kom dit och frågade sin fru som redan var där: Vem vann loppet? Haha, alla föräldrar tänker likant?


Det var jättekul att vara med där ett tag idag! Sebbe ville också med hade inte möjlighet. Alexander var så stolt när jag var där och hängde. Men ingen fick prata för mycket med mej, eller hålla mej i handen, ni vet, barn kan ju ta ens hand ibland så där spontant. Då markerade han revir. Min lilla plutt!


Nu ska jag gå o vila innan jag ska hämta på dagis. Sov fram till 11 idag och har fixat lite här hemma men nu måste jag softa lite till. Jag jobbar mina sista två nätter nu. Och så undrar jag varför den stora bilden längst upp blir så jäkla stor hela tiden. Ok att jag är ego ibland men detta är inte meningen faktiskt. Men jag är kass på sånt här faktiskt.


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar