torsdag 7 oktober 2010

Att välkomna vintern


Jag kom att tänka på att det ju faktiskt "snart" är jul....jag hinner inte med. Man jobbar, sover, äter, är med sin fina familj och sina vänner. Dagarna bara rullar på. Jag har ju alltid älskat sommaren och hatat den kalla vintern, jag älslar tiden runt julhelgerna, men vill inte ha snö i x antal månader med kaos, både inre o yttre. Vill inte frysa, vill inte bylsa på med massa kläder, vill inte ha grus/salt i hela hallen, vill inte behöva vänta på bussen för att inse att den aldrig kommer pga väderleksförhållandena. Vill inte höra från SL varje år att spåren frusit och att linjerna är avstängda. Hur svårt kan det vara att veta att det ALLTID blir kallt på vintern? Att dte alltud kommer ligga snö/is/löv på spåren? Förstår inte att det kommer som en överraskning varje år för SL.

Men istället för att sitta här o gnälla över en kall vinter, så kan man tänka att man kan få gosa ner sej med en filt i soffan, tända ljus, förbereda inför jul och annat trevligt. Nu längtar jag till julen. Att få pynta och göra det hemtrevligt. Förra året firade vi ju i vår nya lgh men det stod flyttkartonger lite här och var även att jag hade försökt att fixa undan så mycket som möjligt. Inga gardiner var upphända heller :) Men iår ska jag få hänga upp mina julgardiner :) Och det bästa av allt är att man är med dom man älskar! Att få ge Alexander en magis julafton slår allt. Nu menar jag inte bara med paket utan med närheten och stämningen och gamla traditioner. Kalle Anka är en självklarthet. Minns ett härligt år då jag o Gustav var små knattar och vi kunde inte vänta länge nog till tomten skulle komma så mamma och pappa gav oss filmer i morgonpresent så dagen skulle gå lite fortare. Jag fick Svarta Hingsten :)

Vet att det ju är ganska så långt kvar men jag tycker om stämingen innan jul och vi ska ha julpyssel i år igen med Sanna, Simon, Farmor och Hanna hemma hos sväggan o simon i deras nya hem i malmö.

Jag älskar affärernas julpynt, stressiga människor som ska hinna handla allt i sista sekunden. Stanna till på nåt fik, dricka varm choklad för att sen själv stressa vidare precis som alla andra....

3 kommentarer:

  1. hej!

    du hittar statistiken via menyraden där det står; inlägg, kommentarer osv. där finns en flik för statistik och sen kan du ju väja trafikkällor, läsare osv. och även vecka, dag, månad..

    du hittar säkert !

    SvaraRadera
  2. hej
    vart kan man köpa den fina ljusstaken? skulle gärna vilja ha en sådan :-) kram kram

    SvaraRadera