tisdag 12 oktober 2010

Besök hemma hos Jenny Kalpakas

Min present från Jenny. Ett skal till min Iphone!!! ÄLSKAR DET!!
Angelos och moster Linda leker och skojsar (bild tagen från Jennys blogg) Om man tittar noga så ser man att Angelos har en röd mun på sin kind där jag har pussat med mitt läppstift :)
Jennys skylt som hänger i deras kök. Blev förälskad i den!
Jennys goda köttgryta med potatis och hemmabakat bröd
Jenny gjorde Caffe Frappe till oss

Jennys goda sockerkaka med hjärta i mitten!!


Min fläskfilésås med paprika och kantareller INNAN grädden


Min fläskfilésås med paprika och kantareller MED grädden i


Dagen blev inte som jag hade tänkt mej men ack så mysigt! När jag satte med vid datorn och gick in på Facebook så börjar jag chatta med Jenny Kalpakas och hon vill att jag ska komma hem till henne. Jag har aldrig varit där och har konstant dåligt samvete för det. Hon har varit hemma hos mej flera ggr så nu var det på tiden att jag åkte dit. Jag åkte dit o vi hängde hemma hos henne. Alla barnen var på dagis utom lille goa Angelos. Jag blir verkligen helt kär i den lille grabben! SÅ SÖT och påminner väldans om min egen lille fina underbara goaste Nutti! Jag gick runt o bar på honom, pussade och lekte. Han blir 5 måander idag! Grattis Angelos önskar moster Linda:)

Jenny hade gjort god köttgryta och sen gjorde hon Frappe till mej. Älskar verkligen Caffe Frappe och brukar beställa det då och då. Just denna var ju gjord med kärlek av finaste Jenny :) Jag fick även en present av henne, ett skal till min Iphone i rosa glittrigt skal med hjärtan o små pärlor på. Jag blev förälskad direkt och bad om en sax omedelbart att klippa upp förpackningen med och sätta på skalet direkt. Jenny o jag har tittat på skal sist vi sågs men jag köpte inget då. Det jag kollade på var rosa med blommor på. Jenny mindes tydligen skalet och nu fick jag ett i present :)))) va fin du är hjärtat! Att du kom ihåg att jag ville ha ett rosa skal...och jag fyller ju inte ens år....fina baby, TACK!

Vi pratade och hade det sååå mysigt! Och så gillar jag att man kan vara sej själv med den bruden. Underbar dag!! Hämtade sen min lille darling och innan dess så hann jag handla lite mat som jag skulle laga till kvällen. Det blev fläskfilé, pasta, paprika och kantareller i gräddsås. JÄTTEMUMS enligt Nutti. Sebbe åt när han kom hem och då hade vi badat, tvättat håret och stänkt lödder på varandra och hela badrummet, men kul hade vi :)) och borstat tänderna så det var bara mys på schemat resten av kvällen. Killarna satt vid datorn och jag fixade iordning lite här hemma.

Ikväll är det fotboll på TV. Sverige-Holland och nu leder Holland med 5-0. Sebbe är inte så glad. Och min fina darling hade köpt 3 olika sorters munkar (vaniljdragerad, choklad/haseelnötstoppad och en med sockerglasyr) till oss och så fixade han till varsin latte med nougatsmak. Jag satt med honom i soffan men han tyckte att jag pratade för mycket. Jag kunde gärna få sitta där men att jag skulle sluta prata. Jag försökte ju bara engagera mej för hans skull hihi men det var inte populärt. Han sa också att det var som att sitta med en Alexander som har tusen frågor på g när dte är nåt bra på tv...haha där fick jag :)

Det slutade med att jag gick o bloggade och surfade runt på fejjan. Men det är inte så dumt det heller :) Nu ska jag pussa på min fina skatt...han ligger och sover i sin flanellpyjamas och jag tror jag spricker av lycka över att få vara hans mamma. Min älskade Alexander!

3 kommentarer:

  1. Vännen,, eller "syster" hihihi,, Tack för en otroligt mysig dag. Känner det samma med dig att jag kan vara mig själv helt o hållet,, till o me lukta svett o vara fettig i håret o ja,, hålla på som jag gjorde idag,, hihihi Älskar att ha dig i mitt liv. ses snart igen,, kärlek

    ps,, Angelos älskar sin moster massor bara så du vet ;) ♥

    SvaraRadera
  2. Jenny, du är så fin! Älskar att ha dej i mitt liv också! Tänk att vi hamnade här i sthlm båda två :) och att vi har funnut varandra igen...
    Kärlek på dej gumman!
    PS! Angelos och jag är tighta vet du :) jag fick honom ju att somna...

    SvaraRadera
  3. Hahahah FETT TAJTA VA??? hahahahah LUV JU♥

    SvaraRadera