fredag 1 oktober 2010

Jag köpte armbandet Chakra 7 Violett/klar

Jag älskar mitt nya smycke, chakra 7!
Armbandet i sin helhet, med silverbrickor på varje knytsida där det står chakra och så ett stämpelnummer
I DID IT!!!! Jag slog till och köpte det fina armbandet, det var helt klart värt det, oavsett priset. Kunde inte sluta tänka på det och nu pryder det min handled så fint. Precis som om det var menat för mej :) Jag valde en med klar/violett sten. Jag är supernöjd! Och jag känner mej tillfreds. Vet inte om det är psykologiskt men känslan jag har och även hade inatt var enormt kännbar(köpte armbandet igår och lade det jämte sängen...Drömde om armbandet inatt också. Flummigt kanske ni tycker nu men det känns bara så naturligt och bra! Att det ska hjälpa till i förbindelsen till den större världen...andevärlden. Jag är öppen för allt...jag vet en särskild sak jag tänker på när jag tänker andevärlden....men det är bara en önskan...
När jag kom in i butiken så gick jag raka vägen fram till kassan där de hängde så fint. Kollade genast om det fanns nått vitt kvar. Det gjorde det och jag stod och höll i det medans jag sen läste om vad de andra stenarna förmedlade. Som för att försäkra mej om att ingen skulle komma och ta det vita mitt framför ögonen om jag inte höll i det. Det finns 7 st olika stenar, en för varje chakran.
Jag blev helt plöstligt villrådig där jag stod i butiken och kunde tänka mej en annan sten också men den färgen tilltalade mej inte alls, en med svart sten o svart armband. Det var den vita som gällde men den svarta stenen skulle förmedla hälsa osv...efter lite råd från säljaren men mest min egen intuition så valde jag den vit/violetta för att dte var den jag hade dragits till så fort jag kommit in i butiken och det var den som jag genast tog o höll i handen innan jag började titta på de andra armbanden. Så det känns som att jag valde rätt. Men för säkerhets skull så frågade jag vad Alexander tyckte om mammas nya armband när jag hade hämtat honom på dagis och han tyckte det var jättefint och så pussade han på det och min villrådighet var som bortblåst.

Här nedan följer en beskrivning från Life samt en beskrivning om vad just mitt armband står för, den klar/violetta chakra nr 7 som jag bär runt handleden.

Beskrivning från Chakra By Life
Chakra by Life är en moderiktig och snygga accessoar som du kan bära varje dag. Stenarna i armbanden representerar olika chakra och sägs kunna påverka dessa. Om du väljer att tro på den tusenåriga läran eller inte är helt upp till dig.
Chakra betyder livshjul och härstammar från en indisk lära som praktiserat i 5000 år. Läran berättar om hundratals energipunkter i kroppen, varav 7 huvudpunkter som är placerade längs med ryggraden. Dessa kallas chakror. Enligt läran så flödar energi fritt genom chakrorna när du är i balans, om du utsätts för stress kan blockeringar uppstå som leder till obalans i kroppen. Stenarna i Chakra by Life representerar olika chakror och varje sten kan hjälpa till att balansera och lösa blockeringar. Välj en färg du tycker om, eftersom vi automatiskt attraheras av färger som är bra för oss.
Sahasrara, kronchakrat Sjunde chakrat rör medvetandet som ren uppmärksamhet. Det sägs vara vår förbindelse med den större världen. Placering: Högst upp på huvudet, hjässan Färg: Klar, violett Sten: Klar kvarts



2 kommentarer:

  1. Ååhh Du gjorde såååå rätt,, som du skrev,, om det är det psykiska som talar eller vad det nu är så edet bättre lkänns skönare osv,, hihi kärlek till dig från mig..

    SvaraRadera
  2. Jag har haft stenar som ska ha övernaturliga krafter=) Oavsett om det funkar eller inte så är ju armbandet snyggt! Låter som att det var dyrt...var det, det eller?/Kram Nilla.

    SvaraRadera