torsdag 21 oktober 2010

Fläskpannkaka och shopping

Min första fläskpannkaka som jag blev mäkta nöjd med
Det blev inga frukostbullar...istället gjorde jag fläskpannkaka som blev jättegod!! Ringde till Johanna och fick receptet :) Nix, har faktiskt aldrig gjort det innan. Har inte varit så förtjust i det men det var jättegott. Man måste väl ge dej en chans :=) har aldrig varit nåt fan av varken fläskpannkaka eller vanliga pannkakor men sen man fick barn så har det förändrats. Nu står det en jätteplåt med fläskpannakaka i kylen som vi kan äta av imon också. Gjorde en hel plåt. Va o handlade bl a ägg, mjölk och fläsk tidigare idag på morgonen.

Ikväll så inser jag till min förtvivlan att vi inte har varken toapapper eller välling?! Hur tankspridd får man bli?? Eftersom Sebbe är ute på galej ikväll så var det bara att klä på Alexander kläderna igen och så ut o handla. Gick till Lindex, H&M och Kappahl också för jag ville se om jag hittade några fleecebyxor att ha under vindbyxorna till lillen. För nu jäklar är det vinter. Inte så att det snöar men luften e kall, speciellt på morgonen. Och vår lilla älskling har inte så mycket fett på kroppen så han fryser lätt. Hittade ett par marinblå fleecebyxor (jättesköna och mjuka), ett par tjockare vantar i ljus korallfärg (tumvantar, men det gick hem som tur var) och så en mössa (stickad grå/svart med döskallar på.) Hatar döskallar och sånt men den var ok. Såg varm o skön ut och en bra "mellanmössa" innan vintermössan åker på. Innan hade han en velourmössa från POP som jag äskar! Men som jag tycker är liiite för tunn nu. Sen in till Apoteket och handla lite diverse krämer både till mej och till Nutti. Vi hann även med att köpa toapapper och välling :) Fullspäckat nu på kvällen och jag har just fått Nutti i säng. Han e fortf vaken men hoppas han somnar snart. Jag ska kolla på en hajfilm som jag fick av Kiril (thanx hun) idag via Skype. Och vi passade även på att leka lite "London-Stockholm". Vi satt på Skype och pratade. Kändes väldigt konstigt men tanke på att K nu är så nära (tack o lov!!). Men det var kul o vi skämtade lite.

Sebbe älsklingen ringde nyss och sa att han var på väg hem. SAKNAR!!!!!!!
Sen blir det nog en tidigt kväll. Eller hur tidigt kan det bli? Klockan är ju redan 21 och jag har fortf inte börjat kolla på min hajfilm. Men det är ju jag i ett nötskal. Jag vill fika snart nån dag! Är sugen på att sitta på ett mysigt fik med lavenade ljus på bordet. Vira in mej i en skön halsduk, sitta och dricka latte och äta vaniljbullar med gott sällskap...anyone??

Ha det så fint. Skriver mer i mon, godnatt söta!

3 kommentarer:

  1. haha. "Ajkola". Kommer du ihåg det?

    SvaraRadera
  2. Härligt att den blev bra=) HAr du receptet på jennys bullar? Vill oxå ha...
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Johanna,, jag har ju lagt ut ddet på bloggen JUH,, hehehe

    Lindis,, jag vill ha recept på fläskpannkakan om det var gott,, ser ljuvlgt ut,, Love you,, puss♥

    SvaraRadera