söndag 17 oktober 2010

Brunch och american pancakes


Farmor och Alexander myser

Alexanders och farmors dessert
Brunchen

American pankakes med varma bär och glass

Igår morse kom lilla Alexander in till oss och vi låg alla tre i sängen o myste under täcket. Ingen ville gå upp. Säg nåt som slår en morgontrött varm liten kropp..Underbart! Självklart var nussen o tutten med, likaså kudden, kaninen, kissen och grodan..Ska det va så ska det va! Sen åt vi frulle och begav oss till t-centralen för att möta upp farmor Gudrun som är i Sthlm på tjejhelg, men som hade tid att se oss. Skoj! Faster Hanna var med också. Vi gick längst Drottninggatan, alltså upp mot Odenplanshållet. Där finns det mysiga ställen att äta o fika på. Sebbe hade tittat ut ett bra ställe som vi gick till. Jag o Sebbe valde varsin brunch som bestod av massa grönskaker, scrambled eggs (äggröra), prinskkorv, bruchetta, lufttorkad skinka, bacon, toast, juice, the/kaffe. Efter det varma var det amerikanska pancakes med varma bär och glass. Hur gott är inte det???? Den varma delen av bruchen var kanske lite vääääl överskattad men det var helt ok ändå. Pannkakorna kunde jag slåss för! Åt upp halva Sebbes också :)

Alexander satt mycket hos farmor och det gillade hon. Han åt nån bakelse som han o farmor delade på. farmor åt tomatsoppa och Hanna valde en pastarätt. Allt såg väldigt gott ut! Stället vi var på hette STHLM Kaffe med mjölk. Har gått förbi där 100-tals gånger men aldrig sett det. De hade även en massa olika kaffedrinkar. Mums för kaffeälskare (läs mej)

Vi skildes sen åt och vi åkte hemåt. Handlade lite mat på hemvägen och slappade. Det var fotboll på tv:n så jag o Alexander satt o läste och ritade teckningar. Sen gjorde vi pappsen sällskap ibland.

Senare på kvällen så var det dags för nattning och jag o Sebbe softade i soffan. Jag var besviken på att det inte var nåt endaste bra på tv. Ingen film, ingen serie, nada! Jag gav upp o bloggade mitt gigantiska inlägg om vikten ist. Sen la jag mej. Vaknade av att Alexander inte kunde sova..tog in honom till oss men det var ett misstag. SOM han vände, vred och donade. Låg o gjorde massa saker med benen och var allmänt pigg o ville prata. Killade honom på ryggen, plockade lätt i hans hår som annars gör att han varvar ner men han bara pratade, så jag sa att han får vara tyst annars får han gå in till sin säng. Jag var märkbart irriterad men efter en stund så slocknade han. Han och jag vaknade vid 10.30 idag haha...då hade pappa börjar rensa ur skåp o lådor och hela lgh var upp och nedvänd. Kände irritationen stiga men bestämde mej för att jag inte skulle säga nåt om det utan åt frulle, tog en cigg och så hjälptes vi åt allihopa. Även att jag gick o plockade upp allt och fick lite små panikattacker av röran men nu är det fint och ordning o reda. Har dock inte gjort städningen utan tar det på måndag när jag e själv hemma. Nu har vi bara rensat o så och allt ser fint ut på ytan. Men inte dammat, skurat eller tvättats.

Nu väntar vi på en skänk (stavas?) som kommer från Kalmar. Det e farmors som hon hade på Öland när hon fortfarande hade sin stuga. Pappa har haft den magasinerad på sitt jobb o nu hade nån på hans jobb en körning upp till Sthlm o tog med den. GULD! Tack pappa!

Sen ska Sebbe träna och jag ska lämna en sak hemma hos Kiril och sen myser vi hemma hela kvällen, en bra film visas: Taking Lives. En riktigt läskig film med Angelina Jolie.


Kärlek till folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar