fredag 22 oktober 2010

Snö, jävla snö!

Inte så mycket snö som i de småländska skogarna, men men...
Pudervitt
Idag kom första snön :( Varför sur gubbe? Jo för att jag hatar snö! Vill inte ha kyla! Vill kunna vara ute i värmen, nuta av solen och bada med Alexander. Vill sitta ute och ha picknick och allt det där. Fan för vinter! Det kan vara snö i december. En månad är helt ok. Men sen...det är ju vinter i ett halvår och sommar (om man har tur i ca 2 måander). Idag började nästan Alexander gråta när det snöade ute! Han fryser. Har självklart varma kläder till honom men han har ju inget fett på sin lilla kropp. Han fryser jämt och är ledsen och vill vara hemma istället. Det gör ont i mitt hjärta att veta att jag ska hem till värmen och han ska vara ute på gården. Fast idag skulle de bara vara ute på förmidddagen om det skulle vara likadant väder som nu. Det var snö/blåsigt och ruggigt. Men jag kan inte ha honom hemma under vinterhalvåret. och det är ju inte så att han fryser hela tiden när han är ute. Fröknarna sätter igång barnen så att de rör på sej och han är inte ledsen efter att jag gått. Pratade med svärfar igår och tog upp detta och han lugnade mej med att han har det ju jättebra på dagis. Han får frisk luft och så får han vara med sina kamrater. En fast rutin som vi ju alla behöver. Får försöka slå bort det där som känns i mammahjärtat. Men ni som har barn vet vad jag talar om. Inte alltid så lätt...Många andra familjer tycker det är jättekul när snön kommer men för oss är det tvärtom eftersom Alexander inte tycker om när dte är kallt ute. Jag lider med honom! Därför hatar jag också snön!
Men vi får göra det bästa av det. Pulka och så i måttliga mängde. Ha varm choklad nära till hands att värma honom med. Då ska det nog gå bra. Ha lite snöbollskrig och busa o göra änglar i snön (när det blir mer snö såklart). Julen närmar sej och det ser vi fram emot. Härligt att fixa mys och handla julklappar. Sånt tycker jag jättemycket om. Men det är att det är så låååång vinter. Nu är det inte ens november...jaja skit samma, nu har jag skrivit av mej lite om det :=) Fast det kommer nog mer klagan över snöhelvetet innan vintern är slut är jag rädd haha

Igår kväll så la vi oss i sängen tidigt och kollade på Det vilda Ryssland. Ett underbart naturprogram med vackra vyer och en hel massa djur. Jag o Sebbe älskar båda naturprogram o kan sitta o titta på det hur mycket som helst. Ryssland har hela 9 tidzoner (!!). Hur stort det är kan man nog inte ens föreställa sej! Stora delar är helt obebodda och klimatet är kargt och ogästvänligt. Men det är en serie som nu går på SVT play. Kan varmt rekommendera det! Vi satt iallafall där i sängen båda två och drack kall mjölk o vaniljbullar (de jag bakade i söndags) och kollade på programmet.

Underbart! Sen tittade jag till lille fisen som jag alltid gör innan jag lägger mej och la om täcket på honom och sen borsta tänderna och vi slocknade båda ganska snart.

Nu ska jag kolla på min hajfilm som jag inte såg igår. Allt jag planerar att göra skjuts upp känns det som :) Men nu är det TINTORERA (filmen) på datorn som gäller!!!
Hörs senare, kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar