fredag 8 oktober 2010

Tandläkarräkning dimper ner i lådan

Bild lånad av Google
Nu börjar dagen lida mot sitt slut. Jag har som sagt var haft Alexander hemma idag för han var dålig på morgonen. Han sov ett tag på förmiddagen men det var alldeles för tidigt för mej att sova då. Vi åt lunch, kyckling, potatis och sås med gelé. Han åt jättebra och vi hade det mysigt. Försökte få honom att sova runt 14 men icke sa nicke! Jag var trött och kände mej lite smått stressad inför min jobbnatt (och hela helgen)

Vi gick istället till affären o handlade grejer till marängschviss (felstavat I know). Det var trevligt och mycket gott! Sen kom Sebbe hem och åt dte med oss och nu sitter jag här och ska sova en stund innan jag ska iväg på jobb. Ska försöka blogga i helgen, men orken vill aldrig riktigt infinna sej på mina jobbhelger. Då äter jag, sover och jobbar. Går i dvala :=)

Fick en saftig (!!!) faktura idag av tandläkaren som ska vara betald om 6 dagar, det gjorde mej inte mindre stressad kan jag säga, gaaaahhh. Men vad gör man? Var ju tvungen att gå dit så där mycket som jag gjorde. Aldrig mer att jag ska skjuta upp tandläkarbesök som vi gjorde under våra studentår när vi just hade flyttat till Sthlm. Det får jag stå för idag...Är därför väldigt noga med Alexanders tänder. Vill inte att han ska få problem med dem. Jag har väldigt vita tänderoch har alltid haft det. Har fått höra det i hela mitt liv: Vilka fina vita tänder du har Linda. Tack, men de är värdelösa. Har hört att gula tänder är starkare än vita by the way..vet inte om det stämmer men det kan ju verka så i mitt fall haha
Nu ska jag lägga mej o ta det lite lugnt. Stor kram på er alla där ute i världens som följer mej! Ha en underbar helg och om ni vill, lämna gärna en kommentar om ni vill, annars är det helt ok ändå :)

1 kommentar:

  1. Hej baby. Såg att du ringt när jag höll på o lägga Lowe. Hoppas din jobbahelg går fort så ses vi ju snart!!!! Längtar så otroligt mkt efter o komma o hälsa på dig vännen! Ha de gott stumpan.
    Puss o kram

    SvaraRadera