söndag 3 oktober 2010

Helenadag, Cattadag och mys på Café Vero

Café Vero, Skanstull
Varm choklad är mysfaktor nr 1 när dte är kallt ute, toppad med grädde dessutom!
Catta och Alexander pussas
Underbar syn
Hjälp va gott!!!
Så mycket att välja mellan. Som ett barn i godisbutiken
Ser det inte helt underbart ut?? Idag har jag o Alexander varit med Catharina och fikat vid Skanstull på söder. Ett fik som heter Café Vero. Har varit där en gång när Alexander var väldans liten och nu var vi där idag. Så trevligt på alla sätt och vis. Personalen proffsig och mycket artig. Jag valde att inte äta nån bakelse. Har blivit lite för mycket av den sorten på sista tiden. Istället tog jag en choklad med vispad grädde :)) Som pricken över i:et.

På fiket fanns det äkta glass som fick det att vattnas i munnen! Hade det inte varit så satans kallt ute så hade jag lätt tagit det ist. När vi kom hem så tittade jag på Nigella och sen Leila Bakar och avslutningsvis Vad blir det för mat. Det är heligt för mej på söndagarna.
På förmiddagen hängde vi med Helena o killarna. Var i parken, så ungarna fick springa av sej. Sem hem till oss och busa och äta pannkakor. Det var trevligt att hänga med Helena. Det var så länge sen och kul att catcha upp lite.

Idag köpte jag även en jacka :)) Behövde verkligen en höstjacka, då jag fryser i den jag har nu och så har jag tröttnat på den. Det kanske är det sistnämnda som är det verkliga skälet...Men hur som helst så är jag jättenöjd med den. Den är marinblå. Kan lägga in bild på den sen ikväll eller imorgon. Hittade en funktion här inne på blogger där man kan se statistik och då ser jag att jag har läsare som följer min blogg från USA, Kanada, Nederländerna, Ryssland, Cypern, Finland, Jakarta o Storbritanien. Jättekul!! Verkligen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar