onsdag 13 oktober 2010

Ryggsäckar, picknick och gula västar

Mammas ryggsäck... ...och Alexanders ryggsäck

Idag har jag mest suttit vid datorn. Lämnade på dagis och sen direkt hem. Surfat runt på nya härliga bloggar men även de jag brukar följa sen tidigare. Varit inne lite på FB och nu ska jag faktiskt gå o sova ett tag innan jag ska hämta Alexander på dagis. De hade picknick o utflykt idag. Hur gulligt är det inte med de små gula västarna de har på sej och när de går på led och håller i repet med små ryggsäckar på ryggen. Underbart att se!

Alexander har sin Bamseflaska och en burk med mackor i. Ibland lägger jag i frukt men då äter han aldrig smörgåsen så jag undviker frukten för det mesta. Ryggsäcken fick han av sin farmor o faster Hanna när han fyllde 2 (tror det var 2 år). Den kommer från Marimekko och är superbra och mycket tålig mot regn och slitage eftersom den är vaxad. Bättre än min Mini-kånken för en liten kille iallafall och som jag självt använt massor. Den är perfekt att ha med sej på jobbet om natten. Liten smidig och lätt. Så den behåller jag för mej självt :) Skulle gärna vilja ha en gul Mini-kånken men det är ju jäkla onödigt när jag har en blå. Nån måtta får det vara!



2 kommentarer:

  1. Ååhh vilken söt liten ryggsäck.. puss på er♥

    SvaraRadera
  2. Kul att ni har användning av ryggsäcken...

    SvaraRadera