lördag 23 oktober 2010

Bönor och Blad samt att göra slut med en vän

Små dyra läckerheter
Thé i massor!
Butiken

Här finns det tillbehör i allt från romantiska kaffekoppar till stilrena mjölkskummare

Min lilla lyxpåse

Fredagsmys har stått på schemat hela kvällen. Vi handlade tacos och mötte upp pappa när han slutade jobbet och sen hem o laga maten. Jag tände ljus i hela lägenheten och gjorde det mysigt. Vi satt och åt o pratade länge (tills Nutti tappade tälamodet o ville måla med vattenfärg). Sen var det lite datorspel för lillen medans vi diskade upp och sen läste vi lite sagor och busade. När Alexander somnat så slappade mamma och pappa i soffan. Kollade sen på Hostage med Bruce Willis som gick på TV. En ok film men inte mycket mer. Nu hamnade jag här och surfar runt i cyberspace. Ska snart lägga mej och sova. Sebbe kollar fortf på TV.

När jag o Alexander var o handlade så gick jag till en affär som heter Bönor och Blad. Har handlat lite chailatte i en sån här butik på Söder för ganska länge sen. Jag älskar såna här thé/kaffebutiker. Att omge sej med så goda och läckra saker. Där finns allt från svindyra chokladpraliner till jumbokoppar att fylla med vad man vill (latte om ni frågar mej). Har i ärlighetens namn aldrig sett så stora muggar i hela mitt liv!! Jag är lyrisk men en mugg kostr 159 kr och jag får suga på karamellen ett tag till. En perfekt presentbod att handla till de som gillar thé. Hur mycket olika sorter som helst. Bara att välja o vraka. Jag lyxade till det och köpte Yogi. Hade aldrig hört talas om det tidigare men det är varken kaffe eller thé, utan nån annan sorts blandning som man kan blanda ner i ångskummad mjölk. Vi får se hur det smakar imorgon :)
PS! Jag vill bara säga till mina vänner att ni betyder så mycket! Man ska inte omge sej med "vänner" som inte vill en väl och som bara tänker på sej själva. Nämner inga namn för det är inte det väsentliga men jag gick på en nitlott och jag föll ganska hårt, men mest gjorde det ont i hjärtat...
Nu är det dags för sängen. Sov gott söta rara! Ta hand om varandra!

1 kommentar: