tisdag 12 oktober 2010

Ett litet skönhetstips

Blandningen till en underbar peeling: olivolja, mjölk och socker
Just hemkommen från en skön powerwalk. Var alldelse för länge sen jag gick nu. Har inte gått sen jag drog ut tanden?! Så det var välbehövligt! Har dock hållt vikten iallafall, hur nu det kan komma sej med tanke på att det blivit ganska mycket fettosaker jag smällt i mej.

Har fått så gråaktig hud, måste göra peeling. Det gör susen för trött hy! Är dålig på att göra masker och så, men nu när det är kallare ute och man går från varm miljö till kall så är det viktigt att ta hand om sej mer. Det allra bästa kuren för att få bort döda hudceller är en egenkomponerad blandning av kall mjölk, socker och olivolja som jag hittade för x antal år sen och som jag gör ibland och den funkar jättebra på mej. Det bästa är att man alltid har dessa ingredienserna hemma.

1 dl socker
2 msk mjölk
1 msk olivolja

Blanda ingredienserna o smörj in på blöt hud vid dusch/bad, sen bara sköljer man av med vatten.

Sockret smälter medans du peelar kroppen (använder den inte till ansiktet för det kan lätt kännas för fett). Men den är helt underbar till resten av kroppen!!!!
Varning för att det kan bli halt i badkaret dock!!
Nu ska jag läsa lite bloggar, kolla Facebook och sen bara slappa. Funderar på en god pastasås att göra ikväll. Är jättesugen på nån sås med kantareller i. Inte för att jag plockar dem själv, det får Konsum göra åt mej. Kan inget om svampar så skulle aldrig våga mej ut i skogen o plocka. Röd flugsvamp känner jag dock igen så den aktar jag mej för. Men jag o Sebbe diskuterade att vi ska ta med plutten ut i nån stor skog o plocka svamp (Sebbe har mer koll än mej på det här med svampar) o ha med oss matsäck. Kanske till helgen? Läser statusar på FB om alla som plockar litervis med svamp. JAG VILL JU OXÅ!
Jag skriver nog nåt mer inlägg senare idag eller ikväll. Nu har jag verkligen kommit igång ordentligt med bloggandet regelbundet. Försöker skriva minst ett inlägg per dag, förutom nån gång då jag jobbar såklart.
Just de ja, pratade med min gamla barndomsvän Johanna Engelholm idag. Hon ska komma hit o hälsa på i slutet av oktober. Det ska bli såååååå kul!!!
Ha det så bra!


3 kommentarer:

  1. Vad fin din blogg har blivit!/Kram Nilla.

    SvaraRadera
  2. åååhhh,, Tack för idag du är en klippa o jag älskar dig,, ses snart igen,, kääärlek ♥

    SvaraRadera
  3. Tack Pernilla! Kram

    Jenny: detsamma darling! Kram

    SvaraRadera