fredag 8 oktober 2010

Hemma med en sjuk Alexander

gårdagens inköp
Mitt gröna nagellack (bortse från mina sneda fingrar som jag fick när jag knäckte dem i tonåren, min mamma höll på att bli galen av detta knakande varje dag)
Jag i mjukisbrallor och urtvättad t-shirt idag. Man kan inte alltid va på topp :)
Igår efter dagis så behövde jag handla lite mat. Jag hade ingen vagn till dagis då vi mestadels åker bussen. Men det gick jättebra att gå runt i Gallerian och Alexander var bäst!! Vi gick till Mc Donalds och åt, träffade 2 arbetskamrater där och vi åt ihop. Sen gick jag o Nutti vidare och tittade i affärer. Jag handlade ett grönt (?!) nagellack. Vet inte varför jag fastnade för det men det gjorde jag. Kanske behöver lite extra färg nu när dte e så grått ute? Nöjd blev jag iallafall :)

Sen blev det 2 st ljus. Ett vinrött och ett doftljus med chokladaromer. Tog en vända på Apoteket som numera ju heter Kronans Droghandel?? Jaja, det är ju Apoteket men ändå...
Vi fikade inte utan åkte direkt hem, Alexander ville det men jag sa att vi kan åka hem o tända våra nya ljus och mysa hemma istället. Sagt o gjort. Sen kom Sebbe hem och vi hängde hemma o hade det mys pys hela kvällen. Det regnade ute också så dte var extra mysigt. Så skönt att inte behöva åka iväg till jobbet igår!

Idag är jag hemma med en sjuk Alexander. Just nu ligger han o sover och jag hoppas han kan sova lite i eftermiddag för då passar jag på jag med. Nu kan jag inte sova. Det är för tidigt. Sebbe skulle komma hem tidigare om han inte sov så mycket för jag jobbar ju inatt.

Tråkigt väder men det är mys att vara hemma och inne då. Skulle dock behöva köpa cigaretter (Ja jag vet!!) Får väl hålla mej till Sebbe kommer hem. Måste sluta röka...Men inte just idag...Det är trash med mammor som röker...jag vill inte vara trash..jag vill leva länge och se och uppleva mina barnbarn...

Igår kväll tänkte jag jättemycket på min mormor och morfar...jag tänker på dem så ofta och jag hoppas de vet och känner det. Vart de än befinner sej..Jag hittade en gammal mobiltelefon och där var det en fin videofilm med mej o morfar samma sommar som han gick bort. Vi satt vid hans köksbord och rökte och fikade o pratade in i kameran. UNDEBARA MINNEN!!!!!!!!

Fanns bilder på min mormor också och det är så smärtsamt att se dem men ändå är jag så glad att jag har dem kvar på telefonen. Lilla fina mormor! Det är skönt att ha minnen att plocka fram, både såna bilder som jag har på foton och bilder som jag har i mitt hjärta och hjärna.
ÄLSKAR ER MORMOR & MORFAR!

Nu ska jag röja lite här hemma. Tvätta lite och sen krypa ner hos min lille prins i soffan som sover gott nu. Det är äkta kärlek!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar