söndag 24 oktober 2010

Linda är en liten fika-lisa!

Nu kom bilderna i lite oordning. Detta är middagen på kvällen hemma hos oss, Catta, Nutti, Gustav och sebbe. Jag fotar.
Min läckerhet som var knäck på fudgebädd med citronsorbet. Kakan var seg och helt ljuvlig!
Jag och en av mina 2 finaste killar!
Nuttis vaniljbulle (den smakde godare än vad den ser ut att göra) Finns hur mycket som helst som man kan beställa hem eller äta på plats





Igår på morgonen så gick jag o Alexander till "Fruktparken" och gungade. Jag ver helt slut i armarna efter 1,5 tim. Nutti vill alltid gunga högt bland molnen :) Vi tog sen en promenad till affären och handlade lite margarin och cola zero. Sen hem o åt lunch. Nutti somnade runt 12 och sov ett tag. Pappa och jag passade på att kolla lite Hellenius Hörna på play. Sen när Alexander vaknat så mötte vi upp Catharina på söder och tog en fika. Skulle gå till Café Vero som jag har bloggat om innan men nu fick vi inte gå upp med barnvagnen?! Det är ju inte så att det var lunchrusning precis men det blev stopp och Alexander blev arg för han ville sitta i vagnen så jag sa att vi går till ett annat ställe så vi tog våra saker o bara gick ut. Lite lustigt måste jag säga. kan tycka att det e förstående när det är som mest folk och så men inte när det var halva fiket tomt...Jaja nu vet man ju det iallafall. Sist gick det ju bra med barnvagnen...MINUS TILL CAFÉ VERO i lördags!

Men vi gick till Gunnarssons konditori på Götgatan (inget typsikt trendigt latteställe men det är väldigt goda bakelser och dte finns mycket att välja mellan. Latten kan man vara utan där :)

Sen efter fikat så åkte vi hem och Gustav kom till oss och min darling som var hemma hade gjort pasta med fläskfilésås med svamp och färsk chili. Gott som tusan! Tack älskling! Du är bäst!

Efter middagen så fixade Sebbe o jag latte toppad med kanel och till det lite enjelt med vindruvor och mörk choklad med citron. Sen kollade vi på Mitt stora feta grekiska bröllop och sen gick catta och Gustav hem och Nutti la sej. Jag o Sebbe kollade på en till film sen som hette Twisted med Ashley Judd. En bra film!

Sen gick vi o la oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar