lördag 9 oktober 2010

Extensions och blont hårsvall

Natten va lugn men gick fruktansvärt sakta...men nu e jag hemma och ska sova. Killarna drog just ut på äventyr för att jag ska få sova ifred. Det tackar jag för. Har ibland svårt att sova när de är hemma. Man sover inte lika bra på dagen så man vaknar av minsta lilla.
Väldans skönt på helgerna är att man inte har dagistiden att passa utan kan sova hur länge man vill. Men vill ju ändå hinna umgås lite med mina finaste innan jag åker.
Jag har funderat ett tag på extension i mitt hår. Clips alltså som man bara klämmer fast under sitt eget hår. Inget som ska sys eller nåt! Jag hatar mitt hår. Förstörde det när jag skulle bli blond (!!) Ja jag vet nu att dte var fruktansvärt fult men då trodde jag alla tittade för att det var snyggt. Hur dum får man bli?? Jag som är mörkhyad kan inte ha blont hår!!! Men blont dte var det, inte gult, inte orange utan blont blont blont. En fin blond nyans, som vanilj men hua! Jag var ung o dum och ville exprimentera precis som alla med utséendet. Bara att det blev lite väl drastiskt för min del. Min mamma grät när hon såg mej och till och med jag själv hoppade till i spegeln när jag var på toan första natten o tände ljuset och ser min spegelbild. Shit alltså! Detta var när jag var 20 och jag har gömt alla bilder. Och tror ni att jag bjuder på en blond-bild här på bloggen så tror ni fel! :) Tyvärr så är alla våra förlovningsbilder under denna blonda period...
Orkar inte ens skriva om det mer och när min mamma tar upp det nån gång så får jag kalla rysningar längs ryggraden. Tänk va man mognat med åren :) Nästa färgning blir väl till att täcka grått hår. Inte för att jag har ett endaste grått strå men jag kan se mej själv om sisådär 30 år. Då ser jag ut som en indisk liten gumma :)
Godnatt på er, nu ska jag sooova!

2 kommentarer:

  1. hej HIHI vi möttes en gång i sthlm och då var du blond. . . .Jag tänkte bara ja hon gillar det säkert och det är huvudsaken hihi kram på dig vännen

    SvaraRadera
  2. haha. Minns också din blonda period men så farligt var det väl inte! Men, det är klart jag föredrar nog min Linda svarthårig.
    Puss på da!

    SvaraRadera