fredag 15 oktober 2010

muffinshjärtan sist vi bakade samt smarriga bilder ikväll



L.Å.N.G.L.E.D.I.G

Japp så fint heter det när man jobbar natt och nu väntas det 10 underbara nätter hemma i sin säng. 10 underbara kvällar som jag kan spendera med min lilla familj. 10 unnderbara dagar då jag kan vara VAKEN när alla andra är vakna. Me like!

Natten var inte så lugn men nu tänker jag inte skriva mer om jobbet. Jag är ju ledig nu och det ska jag ta tillvara på!

Hjälpte killarna att komma iväg idag till dagis. De var ganska så sena så det var snabba ryck. Inte så lätt för en 3-åring att förstå dock. Lite gråt, lite trots, men i slutändan gick det bra och alla var glada när de gick.

Det e kallt i Sthlm nu. Säkert överallt. Speciellt på nätterna. Brrrrrr. Ikväll är detmystime för mej o lillen. Pappa tränar fotboll ikväll så det e jag o Nutti som hänger.

Igår fick jag sms av min gamla barndomsvän Tobias som skulle komma upp till Sthlm nu i okt och vi ska fika. Var sååå många år sen vi sågs. Vi bodde grannar i Pukeberg o växte upp tillsammans och gick i samma klass (som alla andra 10000 ungar i området). Härliga barndomsminnen!! Så det ska bli kul att prata gamla minnen och ha det trevligt en stund.

Måste köpa mjölk idag! Och ägg! Tror nog att det blir muffisnbak när jag hämtat lillen. Jag e sugen på smeten! Själva muffinsen kan jag vara utan. Har varit duktig hela veckan så idag får jag äta. Jag var smart och sa inget till Alexander ang bakningen för jag är inte helt säker på att jag har lust då...Grejen är att han minns det och orkar inte ta den fighten för jag har varit dum o nämnt bakning. Man får aldrig lova nåt och sen inte hålla det!
Senare ikväll kommer jag att skriva tips på hur jag har gått ner så här mycket i vikt samt lägga ut före och efterbilder, så ni ser att det verkligen inte är omöjligt även om det känns så.. Många skriver på FB och vill ha tips så de kommer in här ikväll, så kan ni läsa så slipper jag skriva i allas inboxar :)
Im out of here! puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar